Hallo
Terug van te lang weggeweest, ik doe niet alleen vogels, en doe nu meer met portretten overigens met meer succes dan met vogels. Maar goed hier dan maar weer eens een vraag, soort gelijke vragen zijn vast al eens langs geweest, daarom nu toch nog maar weer een keer!
Mijn vader is sinds kort officieel met pensioen, daarvoor werkte hij niet zo veel meer. Sinds dat moment is die nogal druk met vogel fotografie.
Hij heeft sinds vorig jaar een canon 400D en een aantal lenzen, waaronder een 10-22 een 18-55 IS en een 70-300 Is allen van Canon. En een 90mm macro.
Nu mist hij zoom, ik beweer dat het ligt aan geduld, hij beweerd aan de lengte van zijn lens. Omdat hij het zelf maar moet weten is die nu dus op zoek naar een lens met meer mm's
Ik adviseerde de canon 400mm F4 maar met een prijs van bijna 5000 vind die dat toch net iets te gortig.
Dus wat blijft er dan over. Wat ik kan vinden zijn er de volgende lenzen.
De canon 100-400 L lens. prima lens, een L lens, maar hij is bang dat 400mm te weinig is.
De sigma 170-500 Ik heb daar prima werk van gezien, maar ondertussen een redelijk gedateerd objectief. en geen OS, hij geeft aan moeite te hebben zonder IS op zijn 70-300
De sigma 150-500 OS ken ik verder niet van ervaringen. maar hoor er wisselende ervaringen over.
De Sigma 50-500 OS die heeft wel erg veel zoom, Maar hoor ook hier wisselende verhalen over. Op zich heeft mijn vader niet zoveel zoom nodig!
Eigenlijk is nu eigenlijk wat zouden jullie mij aanraden tot ee bedrag van zo'n 800 euro 2de hands. Daarbij is wat beeld kwaliteit ook natuurlijk belangrijk!