Natuurlijk kun je wel objectieve criteria hanteren bij de keuze plaatsen of niet plaatsen. Gelukkig wordt dat hier niet altijd gedaan, en komt er soms een soort van engeltje op de schouders meekijken en fluistert dat het best wel heel mooi is, ondanks de criteria waar het niet aan voldoet. En juist die inconsequentie maakt het wat mij betreft goed. Natuurlijk kun je een kiekje van nokia kwaliteit niet goedkeuren, maar wat nou als dat plaatje toch iets onuitspreekbaars met je doet? Dan is afkeuren te gek voor woorden.
Mijn vader leerde me al heel vroeg, dat regels er waren om overtreden te worden (ik ben best braaf hoor!), een richtlijn, maar zonder uitzonderingen op regels krijgen we een harde, koude wereld.
En zonder regels geen houvast, geen mogelijkheden om op te treden waar dat nodig is. Ik weet het.
Maar ik lees hier zo vaak verwijten over inconsequentie, die soms zelfs hypocrisie genoemd wordt, vriendjespolitiek, wat maar, en dat vind ik zo jammer.
Daniel verwoordt het goed, vind ik.
Ik zou niet de moderators willen aanspreken, maar de plaatsers hier: wees blij dat we bp hebben, dat je je platen kunt laten zien. Dat tijdelijk album wordt ook best wel bekeken, vooral nu alles wordt voorzien van een reden. Dat er niet altijd op gereageerd wordt, komt dat niet vooral omdat de plaatjes meestal niet echt heel goed gevonden worden, weinig losmaken bij de kijker? En ja, vriendjespolitiek: als ik zie dat een bekende van mij in het tijdelijk staat, heb ik wel eens de neiging om hem een hart onder de riem te steken, en als ik zie dat de plaatser nieuw is, of heel jong, kan ik me ook voorstellen dat ik hem wat tips kan geven. Van iemand als van Unen (daar is deze hele discussie toch om ontstaan, dacht ik?) weet ik wat die kan, die hoeft geen tips van mij, geen hart onder de riem, en in dit specifieke geval ook geen compliment, omdat de betreffende foto mij persoonlijk niets doet.
Nou ja, dat is het zo'n beetje.
Niet moeilijk doen lijkt me.
grtz, josephine