Bart40 wrote: |
Is het toverwoord geworden: Ruis, ruis. Die foto's op 100% en kijken maar of we het kunnen vinden.
Als op alle fotografiefora het woord ruis een weekie niet mag dan wordt het heel stil. Ik neem het met een korreltje zout. |
De 5dmkII presteert beter als zijn voorganger met aanmerkelijk meer pixels, dat zei mij genoeg voor wat de 7D. |
De camerafabrikanten weten ook wel dat er ellenlange discussie op de diverse fora worden gevoerd over ruis. |
Overigens als je een foto print dan zie je vaak die ruis die je op je scherm ziet niet eens meer terug. |
DanielJ wrote: |
Er staan al genoeg vergelijkingen op het net met de D300(s) en dat niveau kan hij prima benaderen. Ruis is bij de 7D echt geen issue meer. Leuk als je goede platen kunt schieten op 800 iso, maar in praktijk pak je vaak toch max 400. |
Joep Tomlow wrote: |
http://www.birdpix.nl/album_page.php?pic_id=189671 Andere "optie" ipv een 7D is een tweedehands 1D mark 3, die door de komst van de 1D mark 4 (en 5D mark 2...) waarschijnlijk gestaag op de marktplaatsen zal belanden. Groet, Joep |
Quote: |
Kan je dan niet beter gaan voor de 5d MII die wel de extra details geeft en ook nog eens ijzerstek is qua ruis ? Ik wil hierbij de post van Arno even benadrukken. Ik heb in de awd al iso 3200 tot 5000 gebruikt. Daarbij moet ik zeggen dat je de verlengingsfactor maar zelden en vergeleken met bijvoorbeeld de 1D is de 5D M2 superieur qua beeldkwaliteit en scherpte. |