Het magazine voor Natuurfotografen

Sponsored by
Birdpix.nl Forum Index -> Apparatuur

Canon 5D komt eraan.

Post new topic   Reply to topic
View previous topic :: View next topic  

Author

View user's profile Send private message
PostPosted: Wed 10 Aug 2005, 18:55    Post subject: Canon 5D komt eraan.
De nieuwe Canon body komt eraan. Hier de specificaties: http://alex.netfun.ro/Canon5D-specs.pdf
Er is al het een en ander op het internet te vinden, dus ik ga ervan uit dat deze info juist is.
Back to top
Reply with quote

Panthera

View user's profile Send private message Send e-mail Visit poster's website
PostPosted: Wed 10 Aug 2005, 19:30    Post subject:
Hoi Wendy,

Dat is wel erg gevaarlijk hoor.....ervanuitgaan dat wat je op internet leest juist is.

Steeds weer zal je dit soort nonsens vinden bij elk (camera)merk.
Ik zeg daarmee niet dat het onjuist is, maar toch.

Minolta gaat komen met een 5D. Het lijkt me sterk dat Canon dat ook doet, het past ook zeker niet in hun volgorde van type-aanduiding.
Op DP review valt er ook niets over te lezen.

Canon heeft net een groot aantal nieuwe modellen op de markt gebracht. De ontwikkeling van zo'n toestel kost bijzonder veel geld. Het zou toch erg dom zijn wanneer je nu al weer een nieuw model op de markt brengt voordat je met de vorige al winst hebt gemaakt.

Het kan best, maar ik geloof er niet in.

Groet
Marco

GARRY

PostPosted: Wed 10 Aug 2005, 20:05    Post subject: Canon 5D
Tja ook een leuke hobby als dat waar is, namaakfolders in elkaar draaien. De sitenaam doet al e.e.a. vermoeden: 'netfun' Haha! wat een lol.. Rolling Eyes Mensen konden 'm vast ook al bestellen tegen zachte aanbetaling, daar in Roemenie.....vaag.

Rudi Debruyne

PostPosted: Wed 10 Aug 2005, 21:20    Post subject:
En toch hoorde ik al in juni uit een echte Canon-bron dat er een nieuwe aankwam voor dit najaar. Of het nu deze 5 is weet ik niet maar ik geloof er wel in en wacht gespannen af!
Canon 5D Mark2 en 7D - Ef 100-400 4.5/5.6 L IS - EF 500 & 600 1:4 L IS USM - Ext. EF 1,4 - Speedlite 580EX - Manfrotto Magf. Monopod 694 & Whimberly schommelkop & Gitzo C. Tripod G1548 & G1227LVL en Manfrotto vdkop 501.
Back to top
Reply with quote

Wendy

PostPosted: Wed 10 Aug 2005, 22:50    Post subject:
Op dppreview staat er op het forum wel wat over en op fredmiranda.com ook. Verder staat er op de site van belgiumdigital ook een discussie:
http://forum.belgiumdigital.com/showthread.php?t=82687
Verder schreef iemand op belgiumdigital op 30 juli dit:
''
Re: Canon 1D Mk III, kan dit ?

De opvolger van de 1D-mkII zal medio februari 2006, tijdens de Olympische Winterspelen in Turijn, leverbaar zijn. Het is de bedoeling dat alle aanwezige Canon-fotografen op de Winterspelen over deze opvolger moeten kunnen beschikken. Na de spelen begint de uitlevering van deze camera voor de rest van de wereld. Echter zal deze nieuwe camera niet 1D-mkIII genoemd gaan worden, maar EOS 1Dn. Deze 1Dn is wederom gebaseerd op de huidige 1-serie body, echter met een duidelijk groter LCD-scherm op de achterzijde.

Tevens komt er dit najaar een tussenmodel, de EOS 5D, welke tussen de 20D en 1D-mkII gepositioneerd zal worden. De 5D zal niet gebaseerd zijn op de huidige 1D-body, maar meer weg hebben van de huidige 20D (dus zonder vaste grip).

Ga er maar gerust van uit dat mijn info volledig correct is !! De dummies van deze EOS 5D en EOS 1Dn zijn al in het land t.b.v. de productie van de brochure en reclame-uitingen .... Sowieso zal voor de Olympische Winterspelen (febr. 06) de opvolger van de 1D-mkII geleverd worden aan de geaccrediteerde fotografen. Een beter platform als lanceringsmoment voor een nieuwe professionele body is er niet.''

En op de site van sdcard.be staat de 5D al in de productenlijst voor 4600 euro zie: http://www.sdcard.be/English/Begin.htm

Maar 100% zekerheid kan ik natuurlijk niemand geven.. Maar het leek me in iedergeval het vermelden waard.
Back to top
Reply with quote

Panthera

PostPosted: Thu 11 Aug 2005, 6:22    Post subject:
Hoi Wendy,

Quote:
Ga er maar gerust van uit dat mijn info volledig correct is !!

Sorry hoor, maar dat doe ik even niet.
Wanneer je bij Canon werkt, zou je het misschien kunnen weten, maar dan dien je je aan je embargo te houden. Voor de rest is het beter gewoon de site's van Canon in de gaten te houden.
Tuurlijk wordt er op fora wel over gesproken. Maar sommige zichzelf respecterende professionele fora staan dit soort geruchten niet toe.

Ik heb dit soort advertenties al zo vaak gezien. Er kan wel wat aankomen, maar vaak draait men zo'n pagina in elkaar.
Wanneer ze nu alweer met (zelfs twee) nieuwe camera's komen, dan begrijp ik wel waarom het allemaal niet zo rooskleurig gaat.

Groet
Marco

R. P. McMurphy

PostPosted: Thu 11 Aug 2005, 8:20    Post subject:
Misschien een wat simpele gedachte: als er een nieuw product van een bedrijf komt, dan is de eerste plaats waar je een aankondiging (inclusief loftrompetten) aantreft toch de site van dat bedrijf zelf? Of: hoe komen derden aan dergelijke informatie?

Daarnaast inderdaad voorzichtig zijn met aanbetalingen enzo als je het niet vertrouwd. Ik heb wel eens een visje naar een tweedehands 500mm uitgegooid, en kreeg daar redelijk wat (engelstalige) reacties op met de strekking van "geen foto beschikbaar, maar maak het geld maar over" etc.

Luc
Back to top
Reply with quote

Peter van der Wijst

View user's profile Send private message Visit poster's website
PostPosted: Fri 12 Aug 2005, 7:03    Post subject:
Je kunt bij Konijnenberg er ook al op inschrijven. Als de camera dan uitkomt dan krijg je een belletje en dan kun je nog beslissen wat je gaat doen.

BUTEO11

PostPosted: Mon 22 Aug 2005, 14:15    Post subject: eos 5D en Mark II N
ze komen echt, kijk op de site van CANON europe en bij www.isarfoto.de
Jurgen Sloots

Daan Schoonhoven

View user's profile Send private message Visit poster's website
PostPosted: Mon 22 Aug 2005, 14:56    Post subject:
Ja. het klopt dus toch, zie ook http://www.dpreview.com/

Panthera wrote:

Wanneer ze nu alweer met (zelfs twee) nieuwe camera's komen, dan begrijp ik wel waarom het allemaal niet zo rooskleurig gaat.

Kun je uitleggen wat je hiermee bedoelt Marco? Is het niet gewoon een kwestie dat er voldoende mensen zijn die toch wel weer het nieuwe speeltje kopen?
Back to top
Reply with quote

Viking

PostPosted: Tue 30 Aug 2005, 14:28    Post subject:
The Canon eos 5 d is in the shop in Norway.

http://www.canon.no/for_home/product_finder/cameras/digital_slr/eos_5d/index.asp

The pris is kr 26 969,00 NOK

GR
Viking
Back to top
Reply with quote

Digibird

PostPosted: Tue 30 Aug 2005, 20:58    Post subject:
Vorige week of de week ervoor las ik op dpreview.com al uitgebreide reviews en commentaren over de nieuwe Canon D5. Eentje was zeer kritisch, maar vond ik wel gedegen commentaar geven. De link is me ontschoten, maar de titel was iets als "i hate d5". De auteur noemt een aantal zeer kritische punten, waar ik me wel in kon vinden.

Phil

Ted

View user's profile Send private message Send e-mail
PostPosted: Tue 30 Aug 2005, 21:42    Post subject:
Ik hoop dat er veel mensen zijn die een 5D gaan kopen; hierdoor wordt hopelijk de 20D wat goedkoper voor mij Confused

Birdpix.nl Forum Index -> Apparatuur

Post new topic   Reply to topic
Page 1 of 1

Jump to:  

You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot vote in polls in this forum