steenuil77 wrote: |
30D en 40D in bezit,maar toch op zoek naar iets anders,en omdat ik ook meer bezig ben met studiofotografie,dacht ik aan hoger iso.
Natuurlijk dan de 5D2 maar die is weer niet snel voor als ik weer de natuur in ga ,snap je het nog? |
Bart40 wrote: |
In het analoge tijdperk had je geen cropfactor en toen ging het ook.. |
Hendrik wrote: |
Met meer FPS is het slagingspercentage vele malen hoger.! |
Quote: |
De 400mmf2.8 heb ik inmiddels niet meer,omdat ik te horen kreeg van canon dat die niet meer gerepareerd kon worden,niet te geloven |
Bas Breetveld wrote: |
Ik had deze link al eens eerder geplaatst om deze misverstanden uit de wereld te helpen. Omdat de moderne sensoren vrijwel 100% van het oppervlak benutten (rond de pixeltjes zit e.e.a. aan electronica, het licht wordt met microlensjes naar het lichtgevoelige oppervlak geconvergeerd) is de grootte van de pixel bijna geen issue meer. Slechts het oppervlak telt ... Hoe groter de sensor, hoe beter dus. Fotonen opvangen doe je beter met een grote trechter dan met een trechter die je op z'n kop houdt! Om dit te bevatten hoef je geen Einstein te heten.
Zie hier: http://cyberphotographer.com/megapixelmyth.html Lees ook over deze zeer interessante ontwikkeling van Sony: http://www.sony.net/SonyInfo/technology/technology/theme/exmor_r_01.html Een andere zeer effectieve manier om 100% van het sensoroppervlak te benutten! Werd 2 jaar gelden al aangekondigd waarna het lang stil bleef .. Nikon-gebruikers kijken hier waarschijnlijk rijkhalzend naar uit. Deze techniek is nog niet in Sony DSLR's geintroduceerd. Kan nog even duren dus. Overigens zijn de beeldresultaten van de 7D, gezien het feit dat het om een cropcamera gaat, verbluffend. Ik heb al vele RAW's bekeken en het doet, na resizen naar gelijke resolutie als mijn huidige camera(!!!) niet veel voor elkaar onder. De review van Juza komt mij dan ook wat vreemd over door, zoals vanouds, met 100% crops te werken. Slaat werkelijk nergens op, al geeft het wel enig beeld van de kwaliteit van deze camera .. Wanneer je camera's vergelijkt op DxO kun je de printoptie kiezen. Dan vergelijk je beelden van gelijke resolutie over een gelijk oppervlak van de sensoren; de enige goede manier. Helaas is deze optie niet default gemaakt en moet je even zoeken. Gr, Bas |
john.bre wrote: |
en de nieuwe 1d mark 4 dan met meer pixels ?
groeten john |