Gender: Male Age: 40 Joined: 10 Feb 2004 Posts: 84 Location: Amsterdam
Posted: Wed 31 Aug 2005, 16:37 Post subject: Ventjagersplaten - Vogelkijkhut de Visarend
Vraagje !
Ik ga morgen eens een kijkje nemen in deze hut in de hoop de visarend een beetje leuk op de plaat te krijgen... Ik ben immers nog nooit in dezehut geweest en ben dus benieuwd wanneer je het mooiste licht hebt ??
Hoestaat deze hut t.o.v de zon.... Moet je er echt vroeg zijn of beter wat later in de middag... Ben namelijk niet echt een super vroege "vogel"
Age: 44 Joined: 25 Mar 2005 Posts: 23 Location: Zwijndrecht
Posted: Wed 31 Aug 2005, 16:47 Post subject:
Hoi Remco,
Als je 's ochtends gaat, schijnt de zon rechts de hut binnen, die kant op is het licht an slech maar naar lkinks heb je ook een wijds uitzicht waar het licht dan wel goed is. In de loop van de dag draait de zon achter de hut.
Vorige week toen ik er was begonnen de visarenden om ca. 10 uur met vliegen. Vanmorgen ben ik tot ca. 9 uur geweest zonder ook maar een visarend gezien te hebben. (Maar misschien beginnen ze soms eeerder te vliegen.) _________________ Nikon D70 + 18-70/3.5-4.5 afs + 300/4.0 afs + TC Soligor PRO 1,4x
Gender: Male Age: 45 Joined: 28 Dec 2004 Posts: 64 Location: Klundert
Posted: Wed 31 Aug 2005, 19:30 Post subject:
Hoi
Ben vandaag ook in de hut en was er rond 14.00 dan staat de zon recht achter de hut hij draait als het ware ge woon om de hut heen . Dus het is gewoon een kwestie van geluk waar de visarenden vliegen als ze vliegen heb er vandaag drie waargenomen maar heel verweg .Ook heb ik persoonlijk kennis mogen maken met Arie Ouwenkerk .Arie het was me een waar genoegen ook ben ik hier hans gebuis en cees van overveld al tegen gekomen maar ja ik ben ook elke dag van deze week geweest. en nog niet echt geluk gehad.Arie wel bij stelledam heb al een preview gehad van hem erg mooie foto`s. Morgen ben ik er niet .Maar ik wens je er veel geluk je heb wel kans dat de bruine kiek heel dicht bij de hut komt dat kwam hij vandaag weer en gisteren ook.
Gender: Male Age: 60 Joined: 21 Aug 2004 Posts: 7012 Location: Terschelling
Posted: Thu 01 Sep 2005, 11:16 Post subject:
De hut is zonder meer een leuke plek. Wel moet ik zeggen dat die niet zo fotograaf vriendelijk is. De kijkopeningen zijn zo klein dat ik alleen met voorzichtig passen en meten mijn lens kon gebruiken. Luxe probleem natuurlijk. Verder zitten die Visarenden wel ver. Een paar strategisch geplaatste takken zou voor veel verbetering kunnen zorgen. Die metalen zitstok mogen ze van mij wel weghalen.
Gisteren diverse uurtje doorgebracht, maar geen Visarend foto's kunnen maken. Zoals Jeroen al schreef had ik het geluk een Visarend te kunnen fotograferen op de dam van de buitenhaven van Stellendam. Ook een leuke plek om te fotograferen. Bijvoorbeeld langsvliegende sterns. Verder veel vogels, waaronder enkele Reuzensterns.
Kan op het ogenblik geen foto's uploaden. Voeding van mijn laptop vergeten, en de computer bij mijn familie kan geen RAW-beelden lezen! Visarend krijgen jullie later nog wel te zien! _________________ Zie voor veel meer foto's:
http://pbase.com/arieouwerkerk
Gender: Male Age: 40 Joined: 10 Feb 2004 Posts: 84 Location: Amsterdam
Posted: Thu 01 Sep 2005, 14:15 Post subject:
Nou ben geweest vandaag... 3 verschillende tegelijk gezien... 2 bij elkaar op de dam en 1 heel ver in het gebied op een paal..... Ruim 2 uur gewacht toen er plots een politie heli het gebied in vloog... En boven de plaat 2 meter boven de grond bleef hangen... ALLES WEG dus. later kwam de heli nog 2 x terug en bleef actief in het gebied vliegen.... Jammer genoeg door de grote massa vliegen vogels de visarend kwijt geraakt..... half uurtje later kwam hij gelukkig aanvliegen en ging op de paal aan de linkerkant van de hut zitten.... Eigenlijk veels te ver om te fotograferen maar het was wel een aparte ervaring zeg. _________________ Voorheen: Firecow
Age: 42 Joined: 28 Aug 2003 Posts: 46 Location: Zwijndrecht
Posted: Thu 01 Sep 2005, 15:39 Post subject:
Hoezo je beste vrienden? _________________ Fotografeer nog analoog. En vrijwel nooit vogels, de enige uitzonderingen daarop zijn Bass Rock, een Morinelletje bij Hargen en een Huisgors in Marokko (op de plek waar gefilmd is voor de Gladiator). Ik schrijf echter en dat maakt alles goed.
You cannot post new topics in this forum You cannot reply to topics in this forum You cannot edit your posts in this forum You cannot delete your posts in this forum You cannot vote in polls in this forum