Posted: Thu 17 Dec 2009, 15:16 Post subject: Compacte telescopen
Omdat ik tijdens het fotograferen bijna altijd ook mijn telescoop bij heb om naar vogelkes te kijken ben ik van plan om mij een compacte telescoop aan te schaffen.
Mijn huidige Swarovski AT80 neemt wat veel plaats in in mijn rugzak.
Heeft er iemand ervaring met deze compacte telescopen en dan vooral met de goedkopere moddelen. Kwaliteit zal wel lager zijn dan de duurdere merken, maar is dat verschil zo groot?
Posted: Thu 17 Dec 2009, 18:26 Post subject:
De Nikon ED50 met 27x oculair is een prachtig ding, indien je grote jaszakken hebt past die erin.
Hier kan je er meer over te weten komen http://www.birdforum.net/forumdisplay.php?f=417
Mocht je naar de kust komen dan kan je de mijne altijd eens uitproberen, geef maar een seintje.
Gender: Male Age: 68 Joined: 04 Jun 2006 Posts: 242 Location: schijndel
Posted: Sat 19 Dec 2009, 16:12 Post subject:
dirkottenburghs wrote:
adjuh wrote:
Ik heb een paar maanden geleden ook een Nikon 50ED gekocht. Bevalt me prima. De lens is ongeveer zo groot als een 70-200 f2.8 lens.
grt
Ad
En welk ocumair gebruik je daarop?
27x
Ik heb hem gekocht bij Rooijmans, en die adviseerde mij om er geen zoom oculair op te gebruiken. Bij de echte top-telescopen kom je daar wel mee weg, maar op de iets mindere kun je dat beter niet doen ( what's new ? )
De scoop geeft een erg goed beeld op heldere dagen, maar op een donkere dag betaal je de tol van een 50mm objectief. Toch ben ik er erg blij mee. Mede omdat dit een lekker compact ding is.
You cannot post new topics in this forum You cannot reply to topics in this forum You cannot edit your posts in this forum You cannot delete your posts in this forum You cannot vote in polls in this forum