Posted: Sun 10 Jan 2010, 11:07 Post subject: IJsland
Komende zomer ga ik met het vliegtuig twee weken naar IJsland. Ben vooral geinteresseerd in steltlopers, strandlopers, eenden en duikers. Myvatn is mij bekend. Wie heeft daarnaast tips over gebiedjes met naam en toenaam en mogelijkheden om er (goedkoop) te overnachten? _________________ Canon EOS 7D
500mm/4.0
1.4x ext.
Posted: Sun 10 Jan 2010, 13:30 Post subject:
Waarom niet gewoon in Myvatn voor langere tijd verblijven? Het gebied is top voor zulke soorten. Eidereenden, Noordse Sterns en Grote Jagers zijn mooi te fotograferen bij Jokulsarlon.
Overnachten is er erg goedkoop ... vaak gewoon gratis. Wild kamperen. Ben er 2,5 week geweest, soms wild gekampeerd en anders op een camping gestaan. Allemaal perfect.
Tentspullen gehuurd samen met de auto, was allemaal prima.
Ik zou me eerder zorgen maken over de kosten voor eten, dat is zeer duur als je elke dag of uit eten gaat of alles in een winkel haalt.
Ik heb gewoon bergmaaltijden meegenomen, voedzaam, licht, niet duur en snel klaar (heet water erbij ... klaar! Hou niet zo van dat geklungel op 1 zo'n kookpitje. En heb een grote hekel aan afwassen, hahaha).
You cannot post new topics in this forum You cannot reply to topics in this forum You cannot edit your posts in this forum You cannot delete your posts in this forum You cannot vote in polls in this forum