Gender: Male Age: 71 Joined: 10 Jan 2010 Posts: 38 Location: helmond
Posted: Tue 02 Feb 2010, 8:33 Post subject: dia scannen
Zal wel ooit aan bod zijn geweest op birdpix maar wie heeft er positieve ervaringen met het omzetten van dia's naar digitaal en welk materiaal heb je hier dan bij gebruikt. Zit hier met zo'n 100 volle diadozen en het scannen is bepaald geen succes. Met name de scherpte laat te wensen over. Om 30 jaar fotograferen nu weg te gooien, vind ik echter ook zonde. Wie kan mij helpen aan info
Gender: Male Age: 59 Joined: 11 Aug 2003 Posts: 886 Location: Hof van Twente
Posted: Tue 02 Feb 2010, 10:55 Post subject:
Helaas een bekend verhaal. Aan alle kanten zie je de dia-scanners in de aanbieding staan maar goede resultaten haal je er echt niet mee. Er zijn slechts een aantal scanners die wel goed zijn en die kosten een paar stuivers. En dan is het nog een vak om er mee overweg te kunnen. Ik spreek helaas uit eigen ervaring. Kijk eens op deze link; daar zijn de dia's in vertrouwde handen en wordt een en ander puik afgeleverd.
http://www.hjvideo.nl/pages/extra-diensten/dias-scannen.php _________________ Han Bouwmeester
www.hanbouwmeester.nl
Posted: Tue 02 Feb 2010, 14:04 Post subject: flatbedscanner Epson perfection V700 photo.
Hallo H. Reulen,
Ik heb bovengenoemde flatbedscanner te koop. Heb er geen ervaring mee want alles zit nog splinternieuw in de doos.
Kijk maar eens op de site van foto konijnenberg voor de specificaties.
Als je interesse hebt mail me maar even.
Mvg. Martine
Posted: Tue 02 Feb 2010, 14:35 Post subject:
Mijn vader heeft zijn dia-collectie gescand met de Konica Minolta DiMAGE Scan Dual IV.
Volgens mij met heel goed resultaat...
Als je 100 dozen hebt staan kun je het denk ik het beste zelf doen. Wel een tijdrovende klus, maar ik denk als je het door een bedrijf laat doen dit je een aardige zak geld kost.
Je moet geen goedkope diascanner nemen, resultaten vallen daarmee altijd tegen. Maar Minolta en Nikon hebben goede scanners. _________________ Panasonic G3
Gender: Male Age: 75 Joined: 23 Feb 2008 Posts: 9 Location: Bergen NH.
Posted: Tue 02 Feb 2010, 16:19 Post subject:
Ik ben in het bezit van de Epson Perfection 4990 Photo scanner.
Het is een zeer geavanceerde scanner met vele mogelijkheden.
Er is een volautomatische modus voor snel scanwerk, een thuismodus met wat meer mogelijkheden en de professionele modus, waar je uitgebreid allerlei instellingen kan gebruiken.
Er zitten frames bij waar je o.a. 8 dia's tegelijk in kan leggen en scannen, maar ook andere frames voor filmstrips etc. De resultaten van het dia scannen zijn fantastisch, maar dan moet je wel de professionele modus gebruiken en als je een hoge resolutie scant, duurt het wel even (± 15 min.) voordat de 8 dia's zijn gescand. Dit type scanner is denk ik niet meer leverbaar, maar de opvolgende is de Epson Perfection V700 Photo.
Hij is niet voordelig ± € 500,=, maar dan heb je wel een goede scanner. Bij deze scanner zit een frame waar je zelfs 12 dia's tegelijk kan scannen.
De scanner die Jan hierboven noemt de epson perfection V700 photo heb ik nog compleet nieuw en die mag weg voor 420 euro. Alles compleet en nog niet gebruikt. Gekocht in november 2009 bij saturn.
Mvg. Martine
Posted: Tue 02 Feb 2010, 19:05 Post subject: Acer Scanwit 2720/2740 scsi scanner
Probeer op marktplaats eens te zoeken naar de volgende types:
Acer Scanwit 2720/2740 scsi scanner
Ik heb de 2720. Je moet er wel voor zorgen dat de SCSI kaart meegeleverd word. Deze heb je nodig in je pc voor je connectie naar het apparaat. Je kunt 4 dia's tegelijk inscannen. Op hoge resolutie (2700 dpi) duurt het wel even maar dan heb je ook prima foto's.
Tip: er staan er nu 2 op marktplaats waarbij je kunt meebieden.
Ron _________________ "Take nothing but pictures. Leave nothing but footprints..."
Gender: Male Age: 71 Joined: 10 Jan 2010 Posts: 38 Location: helmond
Posted: Tue 02 Feb 2010, 22:11 Post subject:
bedankt voor de snelle reactie's. Moet effe nadenken wat te doen..laat weer van mij horen en nog meer reactie's en ervaringen uiteraard van harte welkom.
Posted: Wed 03 Feb 2010, 14:47 Post subject: Dia's inscannen
Ik zat met hetzelfde probleem. Nu heb ik via fotoalbum.nl alles laten omzetten en ik heb er zelf een prachtig boek van gemaakt. Misschien een optie, zie: http://www.fotoalbum.nl/trigger
You cannot post new topics in this forum You cannot reply to topics in this forum You cannot edit your posts in this forum You cannot delete your posts in this forum You cannot vote in polls in this forum