Gender: Male Age: 76 Joined: 06 Aug 2005 Posts: 1 Location: roosendaal
Posted: Thu 15 Sep 2005, 18:05 Post subject: parameters op de Canon eos 1D mkll
Wanneer je van de EOS 10D overstapt op de EOS 1Dmkll valt meteen op dat de beelden van de 1Dmkll wat softer zijn, minder kleurrijk en met minder contrast.
Vaak wordt geadviseerd de parameters aan te passen. Ik zelf zou denken de opnames aan te passen in een fotobewerkingsprogramma zoals Photoshop.
Zijn er Canon EOS 1Dmkll gebruikers die mij op dit gebied maar ook wat betreft andere specifieke camera-instellingen kunnen- en willen adviseren. _________________ canon eos 1d mk4
canon 2,8-17/40mm
canon 2,8-70/200mm IS
canon 4,0-500mm IS +1,4x conv
canon 3,5-180mm macro
canon 2,8-100mm IS macro
Age: 45 Joined: 03 Jan 2005 Posts: 36 Location: Vlaardingen
Posted: Fri 16 Sep 2005, 7:14 Post subject:
Cees,
Het hangt er helemaal vanaf of je van plan bent in RAW of JPG te gaan schieten. Als je in RAW schiet dan kun je de genoemde parameters achteraf in je RAW-software aanpassen, schiet je in JPG dan is het verstandig om al enige aanpassingen in de parameters van de camera te veranderen. Mocht je nog wat directere vragen hebben dan hoor ik het wel.
Age: 65 Joined: 05 Jun 2004 Posts: 349 Location: Maarssen
Posted: Fri 16 Sep 2005, 23:44 Post subject:
Hoi Cees,
Gefeliciteerd met je aankoop. Camera's op dit niveau zijn altijd tot in detail in te stellen. Ik werk zelf met Nikon en kan je over jouw camera dus niet adviseren.
Ik heb wel enkele PDFs gevonden over het instellen van de 1D Mk.II. Kan ik je wel toesturen per mail als je interesse hebt. Stuur even een PB met je e-mail adres.
Gaat niet direct over kleuren ofzo maar kunnen nuttige dingen tussen staan waar je zelf niet aan denkt.
Overigens ben ik dit weekend even weg dus een antwoord met attachments krijg je pas zondagavond of maandagavond.
Ik ben zelf ook overgestapt van 10D naar 1D Mk.II. Op de 10D fotografeerde ik altijd in Adobe RGB en nu in Color Matrix 1. En dan is het verschil behoorlijk te zien. Maar alles in RAW dus bij de conversie is dat alles aan te passen naar eigen inzicht.
Ik vind de beelden er dus direct uit de camera veel beter uit zien en kijk nu ook totaal anders naar mijn beelden uit de 10D.
Groeten,
Peter _________________ Canon 20D, Canon 1D Mk.II, Canon 1D Mk.III, Canon 17-40L USM, Canon 17-85 IS USM, Canon 28-105 USM, Canon 100-400L IS USM, Canon 500/4L IS USM, Sigma 150/2.8 EX HSM macro, Gitzo 1325 Mk.2
You cannot post new topics in this forum You cannot reply to topics in this forum You cannot edit your posts in this forum You cannot delete your posts in this forum You cannot vote in polls in this forum