Gender: Male Age: 42 Joined: 31 Dec 2003 Posts: 76 Location: Katwijk
Posted: Sun 31 Jan 2010, 21:02 Post subject: Films bewerken van de 7D
Recent heb ik de 7D aangeschaft ter vervanging van de 20D. Deze heeft zijn beste tijd gehad en heeft mij veel beelden en plezier geleverd. Nu ben wil ik ook wat meer met de filmmogelijkheden gaan doen alleen mis ik nu een efficient werkend programma. Ik heb zelf gekenen voor
- Quicktime Pro (30 euro alleen beoordeling is niet helemaal)
- Final cut pro (goed maar 1000 euro voor software besteed ik liever aan hardware)
- AVS Video Editor heb nu gedownload naar aanleiding van berichten op nationaalcomputerforum, ben benieuwd.
Mocht iemand nog andere programma's aanbevelen dan hoor ik het graag. Alvast bedankt. _________________ Zie profiel op www.mennovanduijn.com
Posted: Sun 31 Jan 2010, 22:30 Post subject: dank
Hoi Andrew, bedankt. Ga het verder uitzoeken.
AVS is een achterhaald programma, Windows Movie Maker werkt beter dan dit programma. _________________ Zie profiel op www.mennovanduijn.com
Hallo,
Ik heb hetzelfde probleem. Het lukt mij zelfs niet om de filmpjes van de 7D af te spelen. Met Windows media player krijg ik enkel klank (het programma herkent de .MOV bestanden niet), met VLC media player lukt het ook niet, enkel Quick Time werkt maar het beeld verloopt in schokjes.
Ik heb hetzelfde probleem al ervaren met documentaires die ik via mijn DVD-recorder van TV opneem op DVD. De bestanden hebben ook de extentie .MOV en worden niet herkend door Windows Movie Maker. De bedoeling is om uit de docu's fragmenten te halen om te gebruiken voor mijn werk (leerkracht biologie).
Wie heeft raad?
groeten,
Johan _________________ Eos 7D mark ii
Canon 500mm F4
Canon 300 mm F4
Canon 100-400 ii
Gender: Male Age: 48 Joined: 06 Dec 2004 Posts: 2329 Location: Groningen
Posted: Sun 31 Jan 2010, 22:43 Post subject:
Menno, aangezien je over FCP begint neem ik aan dat je op een Mac werkt?
iMovie is het basic videoprogramma van Apple en werkt eigenlijk best aardig...
Posted: Mon 01 Feb 2010, 15:29 Post subject: mac
@ Arjen, werk (nog) niet met een Mac, maar iig bedankt.
@ JPJP, bedankt voor de link zal hem downloaden en proberen.
Had zelf nog Pinnacle studio 11 liggen, even vergeten oeps, zal deze eens uitproberen. Had hem toendertijd besteld om lezingen mee te maken maar voldoet niet aan de verwachtingen Ervaringen filmbewerking zal ik uiteraard posten op birdfilmpix _________________ Zie profiel op www.mennovanduijn.com
Posted: Mon 01 Feb 2010, 20:43 Post subject: jp
Squared Five laat ook haperende beelden zien. Quicktime daarintegen toont een vloeiend beeld, hiermee kan je ook de bestanden omzetten maar voor verdere bewerking heb je Quicktime Pro nodig. Die kost 30 dollar maar de waarderingen zijn gemiddeld. _________________ Zie profiel op www.mennovanduijn.com
Posted: Mon 01 Feb 2010, 23:26 Post subject:
Menno,
Met Square5 heb je heel wat mogelijkheden! Probeer eens naar een lagere resolutie te converteren (bvb. avi 640x288 quality 100%, elke hedendaagse pc zou dit zonder haperen moeten afspelen, indien dit lukt kan je de resolutie en/of formaat stapsgewijs verhogen tot het weer begint te haperen)
Hallo,
Ik heb hetzelfde probleem. Het lukt mij zelfs niet om de filmpjes van de 7D af te spelen. Met Windows media player krijg ik enkel klank (het programma herkent de .MOV bestanden niet)
Johan, ik heb sinds een paar dagen een 7D en ben natuurlijk volop aan het experimenteren. Dus ook even een filmpje gemaakt. Bij mij werkt Windows Media Player wel. Bij het opstarten krijg ik echter wel de volgende boodschap:
"Het geselecteerde bestand heeft een extensie (.MOV) die niet wordt herkend door Media Player. Mogelijk kan het bestand wel worden afgespeeld. Omdat de extensie niet door Windows Media Player wordt herkend, dient u te controleren of het bestand van een betrouwbare bron afkomstig is."
"Wilt u deze inhoud door Media Player laten afspelen?"
Als ik dan op ja klik dan wordt de film afgedraaid op m'n scherm.
Ik heb Media Player versie 11.
Hoop dat je hieraan wat hebt,
Jan _________________ Panasonic Lumix G9, Panasonic Leica DG Vario-Elmar F/4-6.3 100-400mm Asph. power OIS.
You cannot post new topics in this forum You cannot reply to topics in this forum You cannot edit your posts in this forum You cannot delete your posts in this forum You cannot vote in polls in this forum