rudoveen wrote: |
@Bas, is dat niet met iedere camera zo?
Groet, Ruud |
Hendrik wrote: | ||
Daar kun je niet omheen natuurlijk. Maar.... De 7D is al gecropt van zichzelf! Dus wat is het probleem om dit met een 5D zelf NADAT je de foto gemaakt hebt. De 7D doet het tijdens het schieten van de foto. Bekend gegeven is dat: - De 5D door het gigantische sensoroppervlak een fenomenale beeldkwaliteit heeft. - Door het groot aantal megapixels er ruimte is om te croppen. Gewoon de rand weer wegsnijden dus. |
Quote: |
Ik ben het helemaal met je eens dat de 5D geen actiecamera is. Velen gebruiken hem naar tevredenheid, dat is fijn. Ik wil echt niet meer terug. Met 8fps heb je een veel groter slagingspercentage. Vooral als je zoals mij het liefste bezig bent met actie fotografie. Vliegbeelden, paringen, vechten fourageren etc. |
Bas Breetveld wrote: | ||
Jawel, maar dit was wel een hele taaie om te kraken, ook omdat ik een 1D gewend ben. Gr, Bas |
Theovv wrote: |
.... wel veel mooiere pixels misschien, maar kunnen die mooiere pixels dat grote verschil van meer dan 10mp in resolutie overbruggen voor het eindresultaat? |
peter wijn wrote: | ||
soms wel ja. Met name bij slecht licht. (had een heel lang toelichtend respectvol verhaal vol argumenten geschreven, doch helaas is dit verdwenen in cyberspace. Terwijl het niet eens met internet explorer was... ) |