Het magazine voor Natuurfotografen

Sponsored by
Birdpix.nl Forum Index -> Techniek: fotografie en nabewerking

7D vs 50D
Goto page Previous  1, 2

Post new topic   Reply to topic
View previous topic :: View next topic  

Author

View user's profile Send private message Send e-mail Visit poster's website
PostPosted: Sun 07 Feb 2010, 22:00    Post subject:
rudoveen wrote:
@Bas, is dat niet met iedere camera zo?

Groet,
Ruud

Jawel, maar dit was wel een hele taaie om te kraken, ook omdat ik een 1D gewend ben.

Gr,

Bas

Theovv

View user's profile Send private message
PostPosted: Sun 07 Feb 2010, 22:01    Post subject:
Hendrik wrote:
Theovv wrote:

Maar ben je het ermee eens, dat je vanaf dezelfde afstand, met een 5D meer van de omgeving op de foto zet dan met een 7D, wat dus betekend dat dat vogeltje minder beeldvullend is en je dus met de 5D of moet croppen of dichterbij moet staan?

Daar kun je niet omheen natuurlijk. Maar....
De 7D is al gecropt van zichzelf! Dus wat is het probleem om dit met een 5D zelf NADAT je de foto gemaakt hebt. De 7D doet het tijdens het schieten van de foto.
Bekend gegeven is dat:
- De 5D door het gigantische sensoroppervlak een fenomenale beeldkwaliteit heeft.
- Door het groot aantal megapixels er ruimte is om te croppen.

Gewoon de rand weer wegsnijden dus.

Daar heb je op zich gelijk in, behalve, dat dat 1.6 plaatje 18.8 MP bevat, wil je datzelfde stuk beeld hebben met de 5D, dan hou je nog maar 8,24 mp over (cropfactor 1.6, kwadraat = 2,56, 18.8/2,56), wel veel mooiere pixels misschien, maar kunnen die mooiere pixels dat grote verschil van meer dan 10mp in resolutie overbruggen voor het eindresultaat?

Quote:
Ik ben het helemaal met je eens dat de 5D geen actiecamera is. Velen gebruiken hem naar tevredenheid, dat is fijn. Ik wil echt niet meer terug. Met 8fps heb je een veel groter slagingspercentage. Vooral als je zoals mij het liefste bezig bent met actie fotografie. Vliegbeelden, paringen, vechten fourageren etc.
JIj hebt dus ook de 7D? ik denk dat de precisie en snelheid van de AF en camera een verademing zal zijn als je dat vergelijkt met een Sony instapcamera als ik heb? Wat is jouw eigen ervaring op het gebied van ruis en beeldkwaliteit van de 7D?
Back to top
Reply with quote

Theovv

PostPosted: Sun 07 Feb 2010, 22:03    Post subject:
Bas Breetveld wrote:
rudoveen wrote:
@Bas, is dat niet met iedere camera zo?

Groet,
Ruud

Jawel, maar dit was wel een hele taaie om te kraken, ook omdat ik een 1D gewend ben.

Gr,

Bas

En dat is ook het verschil denk ik, jij gaat "terug", van een 1D naar een 7D, anderen, zoals ik, gaan vooruit, van een instapper naar een 7D.
Back to top
Reply with quote

Theovv

PostPosted: Sun 07 Feb 2010, 22:06    Post subject:
Als je de 7D trouwens vergelijkt met een Nikon D300, een goede antiruiscamera, dan valt het nog wel mee:

http://www.photographybay.com/2009/10/27/canon-7d-vs-nikon-d300s-iso-test/

http://www.cameratown.com/reviews/canon7d/Nikond300.cfm

ISO800 ongecropt met 7D: http://www.flickr.com/photos/jameslj/3976019692/sizes/o/
Beter dan mijn huidige camera denk ik Wink
Back to top
Reply with quote

peter wijn

PostPosted: Sun 07 Feb 2010, 22:21    Post subject:
Theovv wrote:
.... wel veel mooiere pixels misschien, maar kunnen die mooiere pixels dat grote verschil van meer dan 10mp in resolutie overbruggen voor het eindresultaat?

soms wel ja. Met name bij slecht licht.

(had een heel lang toelichtend respectvol verhaal vol argumenten geschreven, doch helaas is dit verdwenen in cyberspace. Terwijl het niet eens met internet explorer was... )
Back to top
Reply with quote

Theovv

PostPosted: Sun 07 Feb 2010, 22:41    Post subject:
peter wijn wrote:
Theovv wrote:
.... wel veel mooiere pixels misschien, maar kunnen die mooiere pixels dat grote verschil van meer dan 10mp in resolutie overbruggen voor het eindresultaat?

soms wel ja. Met name bij slecht licht.

(had een heel lang toelichtend respectvol verhaal vol argumenten geschreven, doch helaas is dit verdwenen in cyberspace. Terwijl het niet eens met internet explorer was... )
heh, das nou jammer Wink Maar goed, als je naar de links in mijn vorige post kijkt valt het met de 7D wel mee die is ook duur zat, dus ik blijf gewoon daarbij denk ik Wink
Back to top
Reply with quote

Erwin Bruggeman

PostPosted: Sun 07 Feb 2010, 22:45    Post subject:
Ik begon deze vraag omdat ik ook wil overstappen van mijn 30D naar een 50D of 7D maar zoals ik het nu hoor en zie, door alle reacties lijk me de 7D toch de beste keuze.
Back to top
Reply with quote

Birdpix.nl Forum Index -> Techniek: fotografie en nabewerking
Goto page Previous  1, 2

Post new topic   Reply to topic
Page 2 of 2

Jump to:  

You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot vote in polls in this forum