Bas Breetveld wrote: |
Ik zie liever heel veel detail + ruis, dan een detail-loze foto zonder ruis. In het laatste geval kun je namelijk geen detail meer toevoegen. In het eerste geval zou je eventueel wat ruis kunnen verwijderen met behoud van detail.
Waar de foto's in mijn portfolio mee zijn gemaakt staat hierboven vermeld ... Gr, Bas |
Zojuist drie prints binnengekregen van Eyes on Media (Profprint, hoogglans geprint, opgeplakt op forex en eiglans gelamineerd) Dan zie je pas waar de 7D goed voor is; gewoon hele mooie prints aan de muur. Bij wijze van test had ik op onopvallende plaatsen in een foto wat minder mooi afgewerkt (wat ruis in donkere delen laten zitten). Ook op die plaatsen ziet het er perfect uit!
Het zachte karakter van de foto's doet een beetje denken aan uitvergrotingen uit het analoge tijdperk, maar dan wel met het detail erin van het digitale tijdperk. Gr, Bas |
Nico Leenheer wrote: |
Ik kan de positieve ervaringen met de 7D delen.
Bij de 40D stond de ISO standaard op 200 ingesteld, nu op 400. Geeft toch een voordeel mbt belichtingstijd. Ik heb nog wel een vraag. Bij C.Fn II Beeld, kan je de HI ISO ruisreductie instellen. Ik heb gekozen voor Standaard. Op welke stand hebben jullie ingesteld? Is Sterke ruisreductie aan te raden? Groeten, Nico |
Quote: |
="Bas Breetveld
@Jan, iedere camera heeft weer een andere karakteristiek wat betreft de autofocus en het vereist altijd weer een gewenningsperiode, vind ik. Ik heb er nog erg weinig mee geprobeerd, maar hij is in ieder geval erg nauwkeurig op langzaam bewegende onderwerpen. Ik vond het ook erg opvallend hoe goed hij bleef plakken op de meeuwen. Spot-AF heb ik nog niet geprobeerd. Is dit niet meer geschikt voor het pakken van de kop van een Roerdomp tussen de rietstengels? Gr, Bas |
@Peter, Het is voor het eerst dat ik niet hoefde te interpoleren om aan 200 DPI te komen bij een foto van 40 x 60 :wink.... |
Bedankt voor de tip, jan.
Nadeel van het switchen van AF-punten (ik doe dat erg vaak, maar niet bij vliegbeelden) vind ik dat je eerst een knopje in moet drukken voordat je met de joystick kunt schakelen (wat overigens 10x beter gaat dan met de mkIII) Is dit misschien ook direct te doen door een instelling? Ik heb dit nog nergens kunnen vinden. |