Bart40 wrote: | ||||||
Tja in de OVP om maar een voorbeeld te noemen kom je wel eens herten tegen die zo dichtbij staan dat je naar achteren zou moeten lopen als je de 300mm + 1.4TC erop hebt zitten. Dat kan natuurlijk maar dan is het moment voorbij. Met de 100-400 kan je uitzoomen. Voor vogels heb je meestal mm's tekort dus als je alleen maar vogels fotografeerd dan heb je de zoom niet nodig en kan je volstaan met een vast brandpunt. |
photome wrote: |
Bovendien heb ik al in verschillende tests gelezen dat de scherpte van de 100-400 serieus in de buurt komt van de 400 f5.6 en zelfs beter presteert dan de 300 f4.0 met 1.4 converter.
|
Quote: |
First, the Canon EF 100-400mm f/4.5-5.6 L IS USM Lens wins the versatility category hands down. It is by far the most popular of the three lenses. It is very close in sharpness to the two primes when shot wide open at identical focal lengths and better than the 300 f/4 IS + 1.4x combo. It shows more distortion (pincushion) and more vignetting. The weights of these three comparable lenses and lens combinations are similar but the 100-400 will remove more weight from your wallet than the two primes. |
Koen Driesen wrote: | ||
Waar kan je deze tests dan vinden? Want ik ben van plan om waarschijnlijk een 300 f4 aan te schaffen, maar deze was volgens mij toch scherper dan de 100-400, omdat het een vaste lens is. Niet dan? Groetjes, Koen |