Henrie wrote: |
Dan doe je er toch een lenscover omheen ! Beschermd gelijk je lens. |
Adri Gr Nuelend wrote: |
De Canon geeft met de 1.4 x teleconverter ook mooie beelden. 700mm. Misschien een pluspuntje? |
Froggies wrote: |
Het is wel niet de vraag, maar voor de prijs van een 500mm Canon heb je ook een 800mm Sigma.
We klagen altijd over mm te kort? Ik blijf mij afvragen of die kleine +puntjes 2000 euro rechtvaardigen? Canon lens is iets scherper? Crop je iedere keer tot 100%? Ik ben altijd een canon liefhebber geweest, maar de liefde is wat aan het bekoelen als ik kijk naar hun service. |
Tom81 wrote: |
Wat denken jullie van de Canon 400 f4 ? De afmetingen en het gewicht van deze lens staan me wel aan. Er zijn echter niet veel ervaringen te vinden. Als ik een 1,4TC gebruik heb ik alleszins mm´s genoeg. De lichtsterkte zal wel minder zijn dan de Canon 500mm.
Iemand ervaringen met deze lens ? Tom. |
Quote: |
Is a Canon lens with a green ring (DO) as good as one with a red ring (professional L series)?
Canon DO lenses are not considered as good as their professional L camera lenses, however they are very close. As noted earlier, the main advantage being smaller dimensions and lighter weight. However, there a few gripes as well. For example, many photographers have noticed problems with lens flare or bullet hole patterns seen within the bokeh from time to time. Some like the bokeh effect, others don't. You can read some discussions on diffractive optics and view examples of photographs taken with them at the flickr DO IS USM group. |