Het magazine voor Natuurfotografen

Sponsored by
Birdpix.nl Forum Index -> Apparatuur

Sony A550

Post new topic   Reply to topic
View previous topic :: View next topic  

Author

View user's profile Send private message Visit poster's website
PostPosted: Mon 01 Mar 2010, 17:40    Post subject: Sony A550
Heeft er al iemand ervaring opgedaan met de nieuwe Sony A550. Ik ben benieuwd naar de ervaringen met de AF tracking, beeldruis, snelheid, etc. E.e.a. is natuurlijk ook afhankelijk van gebruikte lens. Zelf heb ik de 50-500 van Sigma. Dus ervaringen met deze combi zijn helemaal welkom.

gr.

Peter

zeevogel

View user's profile Send private message
PostPosted: Wed 21 Apr 2010, 8:03    Post subject: Re: Sony A550
PeMo wrote:
Heeft er al iemand ervaring opgedaan met de nieuwe Sony A550. Ik ben benieuwd naar de ervaringen met de AF tracking, beeldruis, snelheid, etc. E.e.a. is natuurlijk ook afhankelijk van gebruikte lens. Zelf heb ik de 50-500 van Sigma. Dus ervaringen met deze combi zijn helemaal welkom.

gr.

Peter

Ik heb mijn A100 geupgraded met een A550 en ben hem aan het uittesten. Mijn trage en logge sigma 135-400 doet het geweldig en wordt een jonge, snelle god zonder hunten (zoals op mijn A100). Vliegende vogels (ganzen) met de S mode (7 fr/s) in combinatie met snelle AF tracking geeft scherpe foto's. Ik gebruik hoge ISO mogelijkheid van de A550 (1600 in dit geval) om deze low budget lens bij f11 pas scherpe foto's geeft. Dat zal met jouw 50-500 denk ik ook het geval zijn. Denk niet dat je bij ISO1600 met deze camera van de ruis af bent. Dit type telefotos worden ook nog gecropt (30-50%) waardoor ruis zichtbaar wordt. Maar dit probleem hebben alle digitale camera's (Ook Nikon, Canon, enz). De ruis is van een niveau dat deze goed te bewerken is met PS.
Back to top
Reply with quote

PeMo

View user's profile Send private message Visit poster's website
PostPosted: Mon 21 Jun 2010, 22:43    Post subject:
De A550 is binnen. Zoals door Zeevogel gesteld is inderdaad mijn 50-500 een stukje sneller geworden qua AF. Vluchtfoto's die eerst niet te doen waren komen nu toch binnen bereik. Scherpte ben ik nog aan het uitproberen, moet nog naar hogere iso met kleiner diafragma Bijv. F8-F11 oid. Wat helemaal ideaal is, is de snelheid. 5 beelden per seconde of zelfs 7 in speedpriority is erg luxe, dat was ik met de A350 niet gewend. Jullie zien de foto's de komende weken wel verschijnen.

Gr.

PeMo

hans brinkel

View user's profile Send private message Send e-mail
PostPosted: Tue 22 Jun 2010, 9:52    Post subject:
Peter, je hebt een PB
Ik ben erg nieuwsgierig naar jou sony 550.
Zo op het eerste oog zou ik zeggen diafragma voor BIF shots doen op F6.3 of 7.1
Waarom meer ruis erin gooien dan nodig is (of ik moet je verkeerd begrepen hebben?)
Mvg
Hans

Birdpix.nl Forum Index -> Apparatuur

Post new topic   Reply to topic
Page 1 of 1

Jump to:  

You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot vote in polls in this forum