Mies wrote: |
Ik fotografeer juist vaak op plaatsen waar (relatief) veel mensen komen. De vogels die je daar vindt verliezen vaak een deel van hun natuurlijke schuwheid en zijn makkelijker te fotograferen. Je loopt alleen het risico dat je af en toe wat vragen moet beantwoorden wat je nu precies aan het doen bent of hoe ver je wel niet kunt kijken....
Michel |
Robbert de Smet wrote: |
Freek,
Het is dan misschien niet de Sigma 150-500mm maar een Sigma 50-500mm, zie link: http://www.fotoapparatuur.nl/Sigma/Lens_(AF)/Sigma-50500-APO-Canon-mount/Ad117578.html (ff heel de link kopiëren) Ook staan er nog een paar Sigma's 120-400mm op fotoapparatuur.nl, je 'moet' maar eens rondkijken. Groeten, Robbert |
Aad Verkuijl wrote: |
Ik gebruik zelf de versie zonder macro. Deze kan niet omgechipt worden voor de 20D en kan ik hem alleem maar gebruiken op F5.6.
Op zich heb ik hier weinig problemen mee, maar het zou zomaar kunnen dat deze lens op een kleiner diafragma (F8.0) beter presteert. Ik zou dus de keuze voor de reparatie lekker achterwege laten, en op F5.6 fotograferen. Ik neem aan dat deze lens toch niet voor jaren gebruik wordt aangeschaft. Aad |
jvh11 wrote: |
Hé,
Een lens 2e hands is ook nooooooiiit verkeerd. Ik zelf koop altijd 2e hands objectieven. Vaak die niet al te oud zijn. Dat scheelt je een hoop geld en vergeleken met een nieuw exemplaar doen ze vaak niet onder, alleen jij betaalt minder. Aan zo'n lens kan namelijk weinig kapot. En wanneer er iets kapot is merk je het heel snel. Gr Jeff, |
jvh11 wrote: |
Dag Freek,
Nou dan zullen we elkaar nog wellis zien. Misschien zelfs met elkaar werken. Ik heb ook nog een vriend in Bodegraven (allebei zijn we 14). Wordt wel leuk denk ik. Allebei komen we regelmatig in het gebied en ik al 2jaar om te fotograferen en te spotten. Ken aardig wat leuke plekjes waar wellis wat zit. Ik hoor nog wel en hopelijk tot kijk. Gr Jeff, |