Het magazine voor Natuurfotografen

Sponsored by
Birdpix.nl Forum Index -> Fotografieplekken

Blauwborst fotograferen

Post new topic   Reply to topic
View previous topic :: View next topic  

Author

View user's profile Send private message
PostPosted: Fri 26 Mar 2010, 20:47    Post subject: Blauwborst fotograferen
De Blauwborst is een van mijn favoriete vogels, vooral dan in het prachtkleed. Helaas heb ik er maar 1x eentje gezien, slechts een paar seconden. Ook zou ik ze graag fotograferen. Is er iemand die een plek weet, bijvoorbeeld een uitkijkhut, waar ik veel kans om Blauwborsten te zien en ook goed te fotograferen? Het liefst een beetje centraal in Nederland of in de wijde omtrek van Apeldoorn (niet Friesland, Groningen of Zeeland) en als er ergens een beetje in de buurt een treinstation is zou dat ook super zijn Wink Mocht men bang zijn met een melding hier teveel fotografen naar een plek te jagen mag je me ook een pm sturen.
Back to top
Reply with quote

peter wijn

PostPosted: Fri 26 Mar 2010, 20:55    Post subject:
zoek een plek op met laag water, een beetje open ruigte, halfhoge boompjes. Het hoeft niet heel groot te zijn.
Back to top
Reply with quote

Arno ten Hoeve
PixPas Pro

View user's profile Send private message Send e-mail Visit poster's website
PostPosted: Fri 26 Mar 2010, 21:47    Post subject:
Beste Theo,

Op waarneming.nl zie ik dat je dezelfde vraag hebt gesteld. Je hebt daar een hele reeks bruikbare tips (én waarschuwingen) gekregen. Voor mijn gevoel is het op zijn minst een beetje bijzonder om nu dezelfde vraag hier nog eens te stellen. Wat wil je precies? Ik zou zeggen: toon initiatief en ga op zoek. Lekker struinen en mooie gebiedjes ontdekken. Doelsoort mag natuurlijk Blauwborst zijn, maar al het andere dat voor je lens (en netvlies) zal komen is ook erg mooi. Lukt het dit voorjaar niet? Dan volgend voorjaar! Heb je nog wat om naar uit te kijken ook!

Groeten, veel plezier en succes,
Arno
Reply with quote

Theovv

PostPosted: Fri 26 Mar 2010, 22:02    Post subject:
Klopt, daar staat mijn vraag ook. Naar mijn weten kan het geen kwaad verschillende mensen om advies te vragen, aan de ene kant meer de vogelaars, aan de andere kant meer de (vogel)fotograaf, mss dat die nog weer andere bruikbare tips hebben.

Ik denk dat ik het bij Zouweboezem ga proberen, maar garanties heb je natuurlijk niet, dus we zullen zien of en wat er voor de lens verschijnt Wink
Back to top
Reply with quote

Arno ten Hoeve
PixPas Pro

View user's profile Send private message Send e-mail Visit poster's website
PostPosted: Fri 26 Mar 2010, 22:20    Post subject:
Natuurlijk mag dat en heb je daarin gelijk. Ik probeer alleen aan te moedigen om zelf initiatief te ontplooien. Dat geeft veel meer voldoening, vind ik.
Zouweboezem? Ik ken het niet uit ervaring, maar Purperreigers schijnen er als boeings langs te komen. Veel geluk!

groeten,
Arno
Reply with quote

Theovv

PostPosted: Fri 26 Mar 2010, 22:56    Post subject:
Arno ten Hoeve wrote:
Natuurlijk mag dat en heb je daarin gelijk. Ik probeer alleen aan te moedigen om zelf initiatief te ontplooien. Dat geeft veel meer voldoening, vind ik.
Zouweboezem? Ik ken het niet uit ervaring, maar Purperreigers schijnen er als boeings langs te komen. Veel geluk!

groeten,
Arno

Bedankt Arno Wink En misschien komen we elkaar nog eens tegen langs de IJsselzone bij Deventer (of misschien is dat al eens gebeurd) Wink
Back to top
Reply with quote

H.van Emden

PostPosted: Sat 27 Mar 2010, 22:17    Post subject:
In de Amerongse bovenpolder zijn ze ook te vinden, zeker met mooi weer. Ze zitten in het natte stuk aan de kant van Elst (utr.) Alleen is het gebied tot 1 april toegangkelijk. (ivm het boedseizoen afgesloten).
Gitzo
Back to top
Reply with quote

GvGeert

View user's profile Send private message Visit poster's website
PostPosted: Sun 28 Mar 2010, 10:28    Post subject:
In de Mariapeel zitten veel blauwborsten.
Zie mijn site http://www.gvangompel.nl
Vroeg in de morgen zitten ze volop te zingen.
succes

Geert

Digibird

PostPosted: Sun 28 Mar 2010, 18:53    Post subject:
Ik had er vanochtend vroeg probleemloos 2 zingend in een rommelig gebiedje; gewoon het juiste biotoop opzoeken (nat, wat riet en wilgjes). In de meeste kleine stukjes zitten ze al. Als je het zangetje kent, zijn ze gauw gevonden, al laten ze zich niet altijd even makkelijk zien.

Hopelijk heb je ze dit weekend ook gevonden?
gr, Phil

Theovv

PostPosted: Sun 28 Mar 2010, 23:08    Post subject:
Neej, hier in de regio blijven ze zeldzaam. Er zijn hier veel (ervaren) vogelaars, maar weinig riet en er worden zeer zelden blauwborsten waargenomen helaas. Ik weet nog niet precies waar ik het beste kan gaan zoeken. Vooral omdat de meeste gebieden ver weg zijn en ik natuurlijk en zo groot mogelijke kans wil, en zo goed mogelijke fotografiemogelijkheid. Heb nog steeds niet het idee dat ook ik ze zo makkelijk kan vinden. Ik heb hier wel een klein gebiedje in de buurt, het Beekbergerwoud met wat riet (op dit moment erg weinig), water en wat bomen, heb daar in het verleden oa Kleine Karekieten, Spotvogels, Bosrietzangers, Rietgorzen en zelfs een Sprinkhaanzanger waargenomen, maar nog nooit een Blauwborst, ook nooit ingevoerd gezien op waarneming.nl.
Back to top
Reply with quote

Birdpix.nl Forum Index -> Fotografieplekken

Post new topic   Reply to topic
Page 1 of 1

Jump to:  

You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot vote in polls in this forum