Posted: Sun 28 Mar 2010, 14:41 Post subject: Welke porro-verrekijker te kiezen ?
Goedemiddag,
Een tijdje ben ik bezig geweest om een aantal porrokijkers te vergelijken, uiteindelijk is mijn lijstje gereduceerd tot twee kijkers, namelijk (1) de Swift Audubon 8,4 x 44 BWCF; (2) de Swift Audubon ED 8,4 x 44 BWCF en (3) de Swift Ultralite Porro 8 x 42. Wie heeft recente ervaringen met (één van) deze kijkers en kan mij helpen om een definitieve keuze te maken. Kijker wordt hoofdzakelijk gebruikt voor het spotten van vogels en vissen op en aan het water. Bij voorbaat dank voor de medewerking !.
De kijkers die je noemde zijn niet slecht. Je zou ook de Bynolyt Tern 10x45 eens kunnen bekijken. Dit is nog een betaalbare kijker die goed is. Zelf zou ik eerder een dakkant dan een porro kijker nemen. De dakkant kijkers zijn wat sterker. Je kan het beste naar de vogelbescherming in Zeist gaan. Ze geven je een goed advies en de kijkers kun je uitproberen. Afgelopen vrijdag heb ik daar nog een Leica Ultravid kijker gekocht, ik werd daar perfect geholpen en heb veelplezier van deze kijker.
Vg. Harry _________________ Nikon
Sony
Leica
Gitzo
You cannot post new topics in this forum You cannot reply to topics in this forum You cannot edit your posts in this forum You cannot delete your posts in this forum You cannot vote in polls in this forum