Posted: Sun 02 Oct 2005, 21:37 Post subject: Flitslampje Nikon coolpix 4500
Sinds enkele weken doet mijn flitser het niet meer op de Coolpix, waarschijnlijk is het lampje kapot. Weet iemand of je deze lampjes makkelijk kunt verkrijgen en zelf verwisselen?
Ik heb je vanochtend ontmoet in "de Lepelaar" en heb even op Nikon.nl gezocht naar mogelijke oorzaken Ik heb het onderstaande gevonden!
Ze gaan er overigens niet eens van uit dat het lampje ook gewoon stuk kan zijn .. maar je kan op de supportpagina wél vragen stellen. Doe er je voordeel mee!
Groet,
Hans
- Flitser staat uit. De flitser wordt automatisch uitgeschakeld als de keuzeknop is ingesteld op landschap, sport, de filmstand of een van de volgende onderwerpsstanden: Zonsondergang, Nachtlandschap, Museum, Vuurwerk Close-up, Kopie, Panorama assist of Schemering.
- Flitser staat uit. De ingebouwde flitser wordt automatisch uitgeschakeld als:
- De scherpstelling is ingesteld op oneindig
- Een andere instelling dan Enkelvoudig is geselecteerd voor CONTINU
- De Best Shot Selector (BSS) is ingeschakeld
- Een andere instelling dan Normaal is geselecteerd voor Lensconverter
- AE-vergrendeling is ingeschakeld
- Een andere optie dan intervalfilm is geselecteerd in de filmstand.
- Een andere optie dan Enkelvoudig of Intervaltimer is geselecteerd voor Continu
- Flitser selectie is ingesteld op Intern uit
Pim,
Standaard reparaties aan de Coolpix kosten minimum 250 €.
Dat is de standaardprijs als je hem binnen doet bij de fotograaf ... _________________ www.zondervleugels.be
Posted: Wed 05 Oct 2005, 19:48 Post subject:
Bedankt voor jullie reacties. Ik zal alle mogelijke oorzaken langslopen.
Vandaag werd er in de Lepelaarhut gebruik gemaakt van grof geschut. Zo'n hele rij fotografen die afdrukken op een welwillig ijsvogeltje doet wel denken aan een vuurpeleton. De ijsvogels (3 exemplaren} trokken zich niks aan van al dit Eosgeweld en kwamen zo nu en dan zitten voor de hut, helaas meestal niet met elkaar. Dan maakt een coolpix maar een bescheiden piepje.
You cannot post new topics in this forum You cannot reply to topics in this forum You cannot edit your posts in this forum You cannot delete your posts in this forum You cannot vote in polls in this forum