Gender: Male Age: 72 Joined: 30 Mar 2010 Posts: 3 Location: Drunen
Posted: Tue 30 Mar 2010, 16:36 Post subject: Van 5D Mark II naar 1D Mark III ?
Als nieuweling op dit forum wil ik graag het volgende voorleggen:
Tot nu toe fotografeerde ik de meer statische onderwerpen met de 5D Mark II en een 100-400 L.
Ik wil me echter wat meer op dieren - en vogelfotografie gaan toeleggen.
Sinds kort ben ik de gelukkige bezitter van een 300 mm / 2.8 L IS USM.
Nu denk ik erover om de 5D Mark II te verkopen en een jonge 1D Mark III aan te schaffen.
Ik weet dat ik aan pixels inlever maar aan AF- snelheid win.
Of moet het met de huidige combinatie ook mogelijk zijn om bv.
vliegbeelden vast te leggen ?
Wie heeft er met mijn combinatie ervaring en kan me adviseren ?Met dank, Hans _________________ Canon 1D MKIII, Canon 300 mm / 2.8 L IS USM, Canon 24-105 L IS USM, EF 1.4x,
EF 2.0 x, 430EX
Als je je wilt gaan toeleggen op vliegbeelden, dan is het ook prettig als je snel achter elkaar beelden kunt maken. De Mark III biedt wat dat betreft een voordeel tov de Mark 5II. De Mark IV is zelfs nog sneller.
Inleveren op aantal pixels is niet relevant in dit geval. De extra cropfactor kan ook een voordeel zijn.
Wat je ook zou kunnen overwegen is de Mark 5 II houden en de 7D aanschaffen; dan ben je van alle markten thuis met 2 prima camera's. En heb je toch enige vorm van backp, mocht een camera problemen vertonen. Scheelt je daarnaast ook weer lenzen wisselen.
Gender: Male Age: 44 Joined: 23 Jun 2009 Posts: 15 Location: Evergem
Posted: Wed 31 Mar 2010, 13:46 Post subject:
Ik heb zelf ook de overgang gemaakt van een 5dII naar een 1dIII en ik heb ook een 300 2.8.
Ik moet zeggen dat ik nog geen seconde spijt heb gehad, waar ik met de 5d veel foto's gemist heb door de trage autofocus ben ik nu een heel stuk sneller af, zelf met de 2x converter ertussen.
Beeldkwaliteit blijft in mijn ogen gelijk en met 10 megapixels kan je ook al mooie grote afdrukken maken.
You cannot post new topics in this forum You cannot reply to topics in this forum You cannot edit your posts in this forum You cannot delete your posts in this forum You cannot vote in polls in this forum