Ik ging vanmiddag met het mooie weer even foto's maken, geefrt mijn camera OPEENS de ERROR 99. Ik heb er al veel van op het forum gelezen, maar dat het spontaan gebeurde heb ik nog van niemand gelezen. Ik vermoed dat het aan de spiegel ligt. Ik heb de batterij vervangen, geheugenkaartje vervangen, andere lens erop gezet, GEEN RESULTAAT
Als ik hem van de automatische stand naar de AV-stand zet, klikt de sluiter, maar hij blijft opgeklapt, ik kan dus nog door de zoeker kijken. De sluiter klikt ook als ik hem aan/uit zet, lens wissel en programmakeuzes maak.
HELP!!! Ik heb hem vrijdag heel graag weer werkend!!! wie heeft er advies
Zal ik hem weg moeten brengen(en direct een hoop geld ) of is er een andere mogelijkheid?
Posted: Wed 14 Apr 2010, 17:05 Post subject:
Probeer dit eens:
Wat moet je doen als je de Error 99 krijgt?
1. Schakel je camera uit.
2. Verwijder de lens, alle batterijen, en de SD/CF geheugenkaart.
3. Laat de camera ongeveer 20 minuten rusten.
4. Plaats een volledig opgeladen batterij in de camera, en zet hem weer aan. Plaats GEEN geheugenkaart.
5. neem een aantal foto's.
Als de “ERR 99″ boodschap terug verschijnt, dan moet de camera binnengebracht worden voor onderhoud of reparatie.
Indien de error NIET verschijnt, dan moet u nu de volgende stappen uitvoeren:
1. Zet de camera opnieuw uit.
2. Plaats de SD/CF kaart.
3. Zet de camera aan.
4. Formateer de SD/CF kaart via de camera. Zorg ervoor dat je eventuele foto's op de kaart hebt bewaard.
5. Neem enkele foto's. (nog altijd zonder lens)
Als de “ERR 99″ boodschap verschijnt, dan is er waarschijnlijk een probleem met je geheugenkaart. Probeer het opnieuw, maar ditmaal met een andere kaart..
Als de error nog altijd verschijnt, moet u uw camera binnenbrengen voor onderhoud. Als het bericht niet meer verschijnt, kan u de volgende stappen verderzetten:
1. Zet de camera uit.
2. Maak de contacten van de lens schoon door er met een gommetje of een zacht doek over te wrijven.
3. Plaats de lens.
4. Zet de camera aan.
5. Neem een foto.
Als de error “ERR 99″ alleen verschijnt bij één bepaalde lens, moet u die lens laten onderzoeken.
Als u een “ERR 99″ boodschap krijgt bij elke Canon lens, dan moet u de camera binnenbrengen voor onderhoud of reparatie. _________________ Canon 1Dx mark II, 5D Mark III, Canon EF 300mm f 2.8 L IS II USM, Canon EF 70-200mm f2.8 L IS USM, Canon EF 100mm f2.8 L IS USM, Canon EF 24mm f1.4 L II USM, Canon EF 17-40mm f4L IS USM, 2x en 1.4 ext en wat extra spullen.
Gender: Male Age: 31 Joined: 20 Oct 2006 Posts: 174 Location: Lieren
Posted: Wed 14 Apr 2010, 18:12 Post subject:
Heb de methode geprobeerd, maar ik kon al snel stoppen.
Body met alleen accu: nog steeds een error 99.
SHIIIIIIIIIIIIIT
Kzal hem wel wegbrengen, maar!!!
-naar een gewone fotozaak?
-naar de winkel van aankoop(wordt probleempje, hij is 2e hands)?
-Canonzaak?
Posted: Wed 14 Apr 2010, 18:16 Post subject:
Ik heb de mijne enkele weken geleden naar cameraland in Alkmaar gebracht. Ik had hem met 3 weken weer terug. Maar bij mij was het wel garantie. Gewoon even informeren bij de fotozaak.
Succes! _________________ Canon 1Dx mark II, 5D Mark III, Canon EF 300mm f 2.8 L IS II USM, Canon EF 70-200mm f2.8 L IS USM, Canon EF 100mm f2.8 L IS USM, Canon EF 24mm f1.4 L II USM, Canon EF 17-40mm f4L IS USM, 2x en 1.4 ext en wat extra spullen.
Gender: Male Age: 31 Joined: 26 Aug 2009 Posts: 29 Location: ‘s-Gravenzande
Posted: Wed 14 Apr 2010, 19:32 Post subject:
Ik heb dan wel geen canon, maar als je nog door de zoeker kan kijken als die de error aangeeft, is de sluiter dan niet kapot? _________________ Nikon body’s, Nikon en sigma lenzen, statieven en accessoires.
Gender: Male Age: 55 Joined: 13 Aug 2004 Posts: 406 Location: Enschede
Posted: Wed 14 Apr 2010, 19:41 Post subject:
En Rofa Repair ?
Ik heb een paar jaar geleden een nieuwe sluiter in mij EOS 300D gehad. Ik had binnen 4 dagen mijn camera weer thuis, gerepareerd en al, en hij doet het nog steeds heel goed.
http://www.rofarepair.nl/
Voor mijn ercvaring met hen:
http://www.birdpix.nl/viewtopic.php?p=26166&highlight=#26166
Je kunt allicht eens contact met ze opnemen.
Sterkte ermee en Succes !
groeten Art _________________ http://www.pbase.com/natureart
==========================
Canon bodies & glas | Manfrotto Monopod(s) | Benro tripod
Posted: Fri 04 Jun 2010, 18:10 Post subject:
Vandaag de eerste camera weer ontvangen(heb er nog 1 in de reparatie)!!!
Heeft een week of 5 geduurd, maarja, als het niks kost..
Camera heeft direct een firmware update gehad, is schoongemaakt en de electronica van de sluiter is vervangen.
CANON
Hoop dat de 2e camera binnenkort volgt, dan kan ik die verkopen, als er iemand nog interesse heeft???
Ik heb ook nog 4 ORIGINELE Canon accu's liggen.
Als iemand daar nog interesse voor heeft???
Ik mag geen marktplaats-advertentie hier zetten, omdat ik te weinig foto's upload, vandaar dat ik het even zo doe.
Posted: Tue 15 Jun 2010, 7:40 Post subject:
Gisteren de 2e camera opgehaald.
Electronische circuit was vervangen, ook weer helemaal gratis!!!
Als iemand nog interesse heeft in een 40D?
Gr,
Wouter _________________ Canon Sigma Gitzo Wimberly
Gender: Male Age: 42 Joined: 31 Dec 2003 Posts: 76 Location: Katwijk
Posted: Tue 15 Jun 2010, 10:15 Post subject: error99
Ter info. Met mijn 20D, die ik nu heb verruild voor een 7D, heb ik in het verleden ook Error99 gehad. Meestal was het een kwestie van de CF of Batterij even opnieuw erin doen.
Echter toen ik in een schuiltent in Polen lag kreeg ik ook de melding terwijl er net een man Appelvink aan het drinken was in het poeltje.... Snel de bovenstaande handelingen verricht maar geen resultaat. Wat bleek, de spiegel zat vast omdat het houdertje los was gekomen. Na deze zelf weer voorzichtig terug te hebben geklikt nooit geen last meer gehad.
Door zelf goed te kijken wat het probleem is kan je soms een wachttijd van 5 weken besparen. Bij twijfel of als je onzeker er over bent alsnog opsturen natuurlijk. _________________ Zie profiel op www.mennovanduijn.com
Kort geleden ook een Error99 gehad bij mijn 40D. Van alles geprobeerd maar ging niet over (bleek achteraf om een kapotte sluiter te gaan). Opgestuurd naar Rofa (verhalen over lange wachttijden bij Canon stonden mij niet aan), en na een week had ik 'm gerepareerd (voor 150 euro) weer terug.
Net als Menno geeft mijn 20D ook met enige regelmaat een Error99, meestal na een burst (wegschrijven kost zoveel energie dat ie het niet aan kan ??). Accu's eruit halen, er weer instoppen en hij werkt weer. Onbegrijpelijke apparaten _________________ Karel Mauer
Canon spullen
Gender: Male Age: 72 Joined: 27 Jan 2009 Posts: 1 Location: Dordrecht
Posted: Wed 16 Jun 2010, 19:20 Post subject:
Ik heb precies dezelfde ervaring als Karel. Rofa Repair heeft mijn 40D binnen een week gerepareerd. Ik heb zelfs het idee (suggestie ?) dat de scherpte nu iets beter is. Niets dan lof dus voor Rofa Repair!!
Groet, Albert van der Wulp _________________ Canon spullen
You cannot post new topics in this forum You cannot reply to topics in this forum You cannot edit your posts in this forum You cannot delete your posts in this forum You cannot vote in polls in this forum