Het magazine voor Natuurfotografen

Sponsored by
Birdpix.nl Forum Index -> Fotografieplekken

Geoorde fuutjes workshop
Goto page Previous  1, 2, 3, 4

Post new topic   This topic is locked: you cannot edit posts or make replies.
View previous topic :: View next topic  

Author

View user's profile Send private message
PostPosted: Sun 25 Apr 2010, 20:11    Post subject:
Onbegrijpelijk dat je dit gedaan hebt Marcel maar het zal wel een goed doordachte actie geweest zijn. Ik heb daarom maar besloten al mijn bijdragen aan deze discussie, behoudens deze, te verwijderen. Dit omdat ik niet op kan tegen mensen die een persoonlijk probleem met mij hebben en een positie met ballen bezetten en zo kunnen bepalen wat ik wel of niet op dit "openbare forum" kan zeggen. Doet mij een beetje denken aan het Oostduitsland van weleer #evil
Reply with quote

Martijn de Jonge

View user's profile Send private message Send e-mail Visit poster's website
PostPosted: Sun 25 Apr 2010, 20:19    Post subject:
Ik mis hier nog steeds een reactie van de 'Man met Ballen' zelf.
Back to top
Reply with quote

jens

View user's profile Send private message Visit poster's website
PostPosted: Sun 25 Apr 2010, 20:43    Post subject:
Martijn de Jonge wrote:
Ik mis hier nog steeds een reactie van de 'Man met Ballen' zelf.

Die is al meer dan een jaar niet meer actief op BP, zal wel vreemd zijn dat hij hiervoor terug actief werd..

Seraf van der Putten

PostPosted: Sun 25 Apr 2010, 21:44    Post subject:
@ Alexander. Ik begrijp dat je verontwaardigd bent. Mijn persoonlijke (dus zonder ballen) privé bericht naar jou, niet uit hoofde van Birdpix (met ballen), ging om deze zin van door jezelf inmiddels verwijderde reactie alhier:
Quote:

Ik zal nog zeker eens gaan duiken en wellicht ook wel in de put van Breda want het schijnt er erg mooi te zijn heb ik van collega duikders begrepen. Voel ik mij dan schuldig? Nu misschien wel maar niet omdat ik dat zelf zo vind Smile

Zoals ik die zin persoonlijk las (en ik kan het niet anders lezen) is het net alsof je het goedkeurt/en zelfs bagatelliseert dat daar in die kleine plas mannen met commerciële doeleinden in waadpakken in het water banjeren, of zoals jezelf zegt, met alle kennis die je inmiddels van vogels en de consequenties van vogelfotografie bezit, juist daar wenst te gaan duiken met wellicht als gevolg dat de fuutjes voorgoed verdwijnen. Of ze verdwijnen weet je pas als ze al verdwenen zijn. Ik heb je daarover een persoonlijk berichtje gestuurd.
Wat mij betreft en ik ben geen ervaringsdeskundige leent dat stukje plas zich niet voor dit type recreatie en ik zou net als Chris redelijk in mijn wiek zijn geschoten als ik aan zou treffen wat hij aantrof. (verstoring van de vogels of geen verstoring). Ik vind dat we dit met zijn allen bij deze soorten en dat stukje leefomgeving niet moeten willen. Het viel me tegen van je dat je dit niet ronduit afkeurt. Ah bon het zij zo.
Daarnaast moet ik wel zeggen dat je volgende opmerking veel goed maakt (die je ook helaas verwijderd heb):
Quote:

Dit gezegd hebbende wil ik nog maals verklaren dat ik op geen enkele wijze voorstander ben van het ten koste van de natuur een hobby die dat ten gevolge heeft te willen promoten nog uit te voeren. Ik vind dat mijn hobby's dat ook niet doen en ik ruim binnen de kaders van wat toelaatbaar is en geregeld door wet en regelgeving blijf.

Daar kan ik me persoonlijk in vinden. Hoe kan je ethisch en met plezier in alle rust kan blijven fotograferen? Daar ben ik ook op zoek naar.
Nu het verwijderen van twee reacties op dit topic Birdpix onterecht verweten wordt kan ik niet waarderen zonder de geschiedenis hier uiteen te doen. Marcel heeft "uit eigen initiatief" quotes uit een privé bericht verwijderd want het past niet om te quoten wat iemand je persoonlijk schrijft. En achter die opvatting sta ik 100%.
Seraf

Tod Scenes
Guest

PostPosted: Sun 25 Apr 2010, 22:45    Post subject:
...het lijkt erop dat dit topic meer geleid heeft tot een ernstige verstoring van de fotografen dan van de fuutjes; zijn fotografen niet beschermd? overigens heeft de 17e duikbrigade van de marine naar aanleiding van dit topic besloten om samen met hun collega's uit de Baltische staten over drie weken een oefening te houden in de plas, dit om aan te tonen dat de fotografen hierdoor geenszins verstoord zullen worden!

(de gehoorde futen zullen zich vanaf morgen alleen nog maar op woensdag tussen 4 en 5 's middags laten fotograferen, zo liet me hun agent vanavond desgevraagd weten...)
Back to top
Reply with quote

Alexander Koenders

View user's profile Send private message
PostPosted: Sun 25 Apr 2010, 22:59    Post subject:
Beste Seraf,
ik had het zeker kunnen waarderen als je niet een PB maar dat bericht geschreven had bij het stuk wat verwijderd is (en niet door mij). Nu laat je delen van een bericht zien die uit context geplaatst nu een heel ander beeld geven. Vond je jou mening niet waardevol genoeg om in de discussie mee te laten tellen? Als je nu andere stukken uit mijn citaat te voorschijn haalt haal dan alles terug (want dat kunnen jullie schijnbaar) en zet dan jou bericht er onder zodat wij als volwassenen verder kunnen gaan met dit toch zeer boeiende onderwerp.

Toch even naar een stukje uit jou PB nu je besloten hebt dit toch onderdeel te laten worden van jou antwoord op mijn verwijderde inbreng en uiteraard in relatie tot het onderwerp.
Quote:
Je stimuleert mensen dat alles maar moet kunnen. Sterker je promoot zlefs met je eigen vrienden. En dat is je goed recht en als je je lol erin hebt verloren of er geen vogels meer zitten dan ga je toch weer lekker duiken of vliegen.

Dit is jou beeld (en wellicht dat van Marcel) over mij en ben jij overtuigd van het type mens dat ik ben. Was dat niet het geval dan had je geprobeerd te lezen wat er geschreven was en hooguit kunnen komen met de vraag of dat ene gedeelte van het stuk nu wel zo bedoeld was. Waarom ik delen uit jou PB anoniem heb aangehaald? Omdat ik mij, op basis van jou reactie, realiseerde dat ik wellicht een verkeerde zinsopbouw had gebruikt en ik niet helder had weergegeven wat ik bedoelde. Ik vond het verstandig om daarom dat stuk aan te halen en verder te verduidelijken. Maar daar is overheen gelezen of niet waardevol gevonden en dat door iemand die niets met dat stuk te maken heeft.

Hoe dan ook moeten jullie (die met die ballen) voorzichtig zijn met waar je voor staat. want als je jou persoonlijke waarheid belangrijker vind dan die van de ander en je daar vooral aan vasthoud....dan komen wij daar echt niet verder mee in de bescherming van onze natuur.

Last edited by Alexander Koenders on Mon 26 Apr 2010, 9:07; edited 6 times in total
Back to top
Reply with quote

Marcel van der Tol
Admin
Admin

PostPosted: Sun 25 Apr 2010, 23:32    Post subject:
Kennelijk ben ik niet duidelijk genoeg geweest:

Wat voor een discussie er ook speelt. Citaten van persoonlijke berichten van andere gebruikers, kunnen wat mij betreft géén deel uitmaken van een forumdiscussie. Anonieme citaten helemaal niet, want die zou je zelf wel bedacht kunnen hebben (ongetwijfeld zullen wij ons daar niet altijd aan gehouden hebben).

Nu gaat het toch weer over de spelregels en niet de inhoud.
Het onderwerp betrof de vraag hoever je eigenlijk kan gaan met de vogelfotografie van o.a. geoorde fuutjes. Anders kunnen we dit onderwerp beter sluiten.
Reply with quote

Chris Schenk

PostPosted: Mon 26 Apr 2010, 7:26    Post subject:
Ik heb de foto's van de wadende fotografen zojuist van mijn site gehaald omdat deze daar niet echt voor bedoeld is en er voldoende tijd is geweest om ze te bekijken. Mocht men er toch prijs op stellen dat ze nog ergens te zien zijn dan hoor ik het graag en dan zal ik ze in mijn persoonlijke album plaatsen. Ook de link naar de workshop heb ik verwijderd. Op Edwin zijn blog staat waarom hij mijn reactie heeft geweerd, ik noemde het ziek om iemand ervan te beschuldigen stenen te gooien terwijl ze beide weten dat dat niet is gebeurd. Blijkbaar mogen hijzelf en gelijkgezinden wel van alles roepen maar anderen niet. Maakt niet uit, ik laat het er verder maar bij. Maar als dit topic ertoe heeft geleid dat er mensen zijn die een beetje beter gaan opletten bij wat ze doen dan ben ik tevreden. Zelf heb ik er ook wat van geleerd, toleranter zijn tegenover al die anderen waarmee we "onze" fotografieplekjes moeten delen. Let wel, hieronder vallen niet fotografen die hun boekje te buiten gaan....

Last edited by Chris Schenk on Mon 26 Apr 2010, 11:15; edited 1 time in total
Back to top
Reply with quote

Kruimelwerk
Guest

PostPosted: Mon 26 Apr 2010, 9:18    Post subject:
Heelkunde

Over het herstel van gebroken
woorden en zinnen is weinig
bekend. Wel over venijnig
geknakte botten en doodgestoken

relaties. Het verbinden van breuken
en scheuren. Het lijmen van paren,
gezinnen, volk en mensenscharen
het slijpen en schuren, uitdeuken

van roestend en protserig blik
symbolen van kort en snel
van uitvlucht, klacht en overspel
van zelden jij of U, maar altijd ik.

Bij geschonden taal en verloren spraak
dan loopt het spaak, te veel, te vaak.

Back to top
Reply with quote

Hendrik

PostPosted: Mon 26 Apr 2010, 12:43    Post subject:
Erg jammer dat Alexander Koenders zijn berichten heeft verwijderd maar ik begrijp het volkomen.

Ik ga er niet omheen draaien, wat voor flauwekul moderatie is dat hier? Dit heb ik nou nog nooit meegemaakt.
Persoonlijke quotes verwijderen? Ok, geen problemen mee. Ook al is het netter om de reply te laten staan maar dan het betreffende gedeelte weg te editten. Heeft iedereen inzage.

Maar weghalen omdat je als moderator de visie niet deelt? Wellicht ook nog door verkeerde intepretatie want ik kan me het stuk van Alexander Koenders nog goed heugen.

Bah. zo ga je niet met je leden om. Ze doen de moeite om content te maken. Besteden hun kostbare tijd om je forum te vullen. Krijg je dit als dank. Dit gebeurd hier vaker krijg ik de indruk.
Tip aan moderatoren:
Als je edit, doe dit dan in de oorspronkelijke reply. Laat een ieder zien / weten wat er gebeurd is en waarom. Zomaar iets deleten of editten is NOT DONE.
Back to top
Reply with quote

Daan Schoonhoven

PostPosted: Mon 26 Apr 2010, 16:36    Post subject:
Topic wordt gesloten omdat het al lang niet meer gaat over het oorsponkelijke onderwerp en het teveel op de perso(o)n(en) wordt gespeeld.
Back to top
Reply with quote

Birdpix.nl Forum Index -> Fotografieplekken
Goto page Previous  1, 2, 3, 4

Post new topic   This topic is locked: you cannot edit posts or make replies.
Page 4 of 4

Jump to:  

You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot vote in polls in this forum