Posted: Mon 03 May 2010, 14:27 Post subject: Voorzet filter canon 500mm F4
Hallo allen,
Wie kan mij vertellen of het mogelijk is om bij de genoemde lens een beschermend filter voor de frontlens te plaatsen (UV filter o.i.d.) en zo ja, welke maat?? Ik kan het nergens vinden namelijk..
Alvast bedankt.
Ik had dezelfde vraag in de winkel gesteld toen ik mijn Nikon 500mm kocht en het antwoord was NEE .
Ze maken namelijk geen UV filters in die maten en het zou ook de kwaliteit van de lens niet ten goede komen om er een filter op te zetten, dan lever je toch iets van beeldkwaliteit in.
Dus gewoon voorzichtig zijn iss het motto en de lens regelmatig schoonmaken.
grt John _________________ Aantal Nikon bodies en het nodige glaswerk, statief, hoekzoeker etc.
Bedankt voor je reactie. Is dat weer duidelijk.
Wel jammer want ik zou dat kleine beetje kwaliteit graag inleveren om er zeker van te zijn dat de lens zo blijft als hij is. Voorzichtig zijn dus inderdaad en dan maar telkens een hoody over zijn kop.
Het voorste element van de Canon 500 mm F4 is vlak glas, dus een ingebouwde bescherming tegen beschadiging. Dit vlakke glas is 'relatief' goedkoop te vervangen bij beschadiging.
Gender: Male Age: 44 Joined: 30 May 2005 Posts: 536 Location: sexbierum
Posted: Mon 03 May 2010, 16:43 Post subject:
Daarnaast heb je er natuurlijk een joekel van een zonnekap opzitten. Knap als je schade weet toe te brengen aan je frontelement. _________________ De nodige kilo's canon....
Gitzo carbon + wimberley
www.natuurplaten.nl
Bedankt voor de aanvullende info. Ik heb wel eens een vogelstrontje in mijn kap gehad bij een andere lens. Kans is waarschijnlijk zeer gering maar bij het fotograferen van een vlucht spreeuwen is de kans wel aanwezig. Ik ben iemand die zeer zuinig is op zijn spullen dus wilde het graag zo goed mogelijk beschermen. Maar de aanvulling van Ger is een geruststelling.
You cannot post new topics in this forum You cannot reply to topics in this forum You cannot edit your posts in this forum You cannot delete your posts in this forum You cannot vote in polls in this forum