Posted: Tue 11 May 2010, 20:34 Post subject: Sigma AF 170-500mm F5-6.3 APO DG
Goede avond kenners ik kan een sigma AF 170-500mm F5-6.3 APO DG kopen voor op mijn Canon 30 d heeft er iemand ervaring met deze lens. Ik wil wat vogels enz. gaan fotograferen en ben een beginner in de foto wereld. En kan mij geen Canon lens veroorloven _________________ Canon 1 D mark II
Canon 30 D.
Canon EF 400mm 5.6 .
Canon EF 28-135mm f/3.5-5.6
Canon Extender EF 1,4
Lowepro Slingshot 200 AW
Brenner Birdwatching schuiltent
Gender: Male Age: 34 Joined: 21 Feb 2010 Posts: 215 Location: Amsterdam, Noord-Holland
Posted: Tue 11 May 2010, 20:41 Post subject:
Ik gebruik de Sigma 150-500 F5-6.3 en ben der tevreden over
Zijn heel wat mensen die Sigma 150-500 en die er tevreden over zijn
Pacal Gielen
Tjeerd Visser
En zijn ook nog andere mensen die hier gebruik van maken
ik ga der vanuit dat de 170-500 op zich hetzelfde kwaliteit moet geven als de 150-500 _________________ Canon EOS 50D / EF-S 17-85mm IS / EF 70-300mm IS / Sigma 150-500 OS / Lowepro CompuTrekker AW / Bresser Condor 10x50
"Maybe because it's entirely an artist's eye, patience and skill that makes an image and not his tools." - Ken Rockwell
Gender: Male Age: 31 Joined: 07 Mar 2009 Posts: 261 Location: Kortessem (België)
Posted: Tue 11 May 2010, 20:57 Post subject:
Hallo,
Ik gebruik de Sigma 150-500mm nu al bijna een jaar, en moet zeggen dat ik er nog geen moment spijt van heb gehad.
Hier op Birdpix staan wat foto's van mij, je kan eens kijken wat je ongeveer gaat kunnen verwachten.
Volgens mij zijn beide lenzen even goed qua kwaliteit.
Ik kan je deze lens zeker aanraden, het enigste min puntje misschien is dat hij niet zo heel lichtsterk is, maar dat is nu ook weer niet het einde van de wereld.
Als je nog vragen hebt, hoor ik het graag.
Groetjes
Pascal Gielen _________________ Canon 5D Mark III
Canon EOS 7D
Canon 300mm 2.8L IS USM , Canon 100mm macro USM en nog een 1.4 teleconvertor.
Voor je tot koop overgaat, lens goed testen. Er zitten mindere exemplaren tussen (onscherpe foto's over het hele bereik). De AF werkt vrij traag, dus minder geschikt voor vluchtfoto's. Heb deze lens zelf gehad, de Nikon uitvoering dan, maar eigenlijk na een paar maanden alweer verruild voor een 300mm.
Gender: Male Age: 55 Joined: 13 Aug 2004 Posts: 406 Location: Enschede
Posted: Tue 11 May 2010, 22:23 Post subject:
Willem Verhagen schreef:
Quote:
Er zitten mindere exemplaren tussen (onscherpe foto's over het hele bereik). De AF werkt vrij traag
Ik ben dit met Willem eens, maar het wil zeker niet zeggen dat het onmogelijk is om vluchtfoto's te maken. Het vergt alleen wat meer tijd en oefening. En gaat het immers in de vogelfotogarfie ook niet om geduld ?
Ik gebruik wel vaak de lens gezoomd tot net onder de 500mm, want dat geeft een scherper resultaat.
De Canon EOS 30D in combinatie met de 170-500 van Sigma gebruik ik al geruime tijd (sinds september 2007)
En ja, een volmondig JA, het heeft zijn beperkingen, (maar die heb ik ook in mijn budget, gezien het feit dat ik ook nog een gezin heb)
Door die beperkingen geeft het wel een extra uitdaging er zoveel mogelijk uit te halen, en de grenzen te verkennen.
Kijk gerust door mijn foto's hier op BP of op mijn site, en oordeel zelf.
Want ik heb er al vele foto's mee gemaakt, met de combinatie die je noemt.
Neemt niet weg dat ik ooit nog wel een andere lens zou willen aanschaffen, maar ben hier voorlopig nog dik tevreden mee
Tevens heb ik hem gebruikt op mijn 'oude' EOS 300D en daar ook met plezier. Het is bij mij een hele stap voorwarts geweest t.ov. de EF75-300mm III USM van Canon die ik soms ook nog gebruik.
groeten Art _________________ http://www.pbase.com/natureart
==========================
Canon bodies & glas | Manfrotto Monopod(s) | Benro tripod
You cannot post new topics in this forum You cannot reply to topics in this forum You cannot edit your posts in this forum You cannot delete your posts in this forum You cannot vote in polls in this forum