Posted: Thu 13 May 2010, 20:23 Post subject: Vogels fotograferen in een straal van 30 km van Rotterdam
Beste fotografen,
ik wil beginnen met het maken van vogelfoto's
Wie weet er een leuke plek in de omgeving van Rotterdam.
Of is er een fotograaf in de buurt van Rotterdam die mij een keer wil meenemen? En mij zijn kennis wil overdragen. _________________ Canon 1 D mark II
Canon 30 D.
Canon EF 400mm 5.6 .
Canon EF 28-135mm f/3.5-5.6
Canon Extender EF 1,4
Lowepro Slingshot 200 AW
Brenner Birdwatching schuiltent
Gender: Male Age: 34 Joined: 06 Mar 2010 Posts: 255 Location: Arnhem
Posted: Thu 13 May 2010, 20:52 Post subject:
Dat is niet erg specifiek.
Ga gewoon eens op de fiets naar een park en kijk wat je daar ziet. Of fiets/rijdt eens naar een bos of een plassengebied. De Reeuwijkse plassen is ook redelijk bereikbaar vanuit rotterdam.
Kijk eens op google earth bijvoorbeeld naar grote natuurgebieden in jou buurt. Zo kom je nog eens plekken tegen die je niet kent
Gr, freek _________________ Canon 7D - Canon 400mm f/5.6L USM
Meer wildlife, macro en landschappen op mijn Facebook en Flickr page
Gender: Male Age: 43 Joined: 10 Mar 2009 Posts: 179 Location: Sliedrecht
Posted: Thu 13 May 2010, 21:37 Post subject:
Beste Wim,
Mijn eerste vraag is waar woon je in R'dam?
Als je aan de onderkant van R'dam woont heb je in Barendrecht de Carnisse Grienden
bij Rhoon: Rhoonse grienden, Klein Profijt
Ten westen: Maasvlakte, voornese duinen
Krimpen a/d Lek heb je ook diverse natuurgebieden
dus er zijn vele mogelijkheden..
gr koos _________________ Canon 7D
100-400mm 4,5-5,6L
Extenders 1,4x en 2,0x
en nog een hoop ander glaswerk
Ten noordoosten van Rotterdam tref je de altijd prachtige Rottemeren en de Zevenhuizerplas. De noordoever van de Zevenhuizerplas is vaak druk met recreanten, desondanks is er genoeg te fotograferen.
Ik zie in je profiel dat je van golf houdt. Volgens mij is er op en rond de golfbaan ook veel te zien. Neem je camera eens mee.
Ga eens een keer in Kinderdijk kijken, daar heb je prachtige rietvelden met bijbehorende vogels.
Verder zou ik eens op waarneming.nl kijken naar een gebied bij jou in de buurt, dan kun je gelijk zien wat je er kunt verwachten. _________________ Canon spullen.
www.500px.com/mvdbphoto
Gender: Male Age: 71 Joined: 10 Jan 2005 Posts: 806 Location: Rotterdam
Posted: Sun 16 May 2010, 1:47 Post subject:
Hallo Wim,
Ikzelf ben ook woonachtig in Rotterdam (Prinsenland). In de omtrek zijn er zat polders waar je een fototrip kunt maken. Je kunt naar de Alblasserwaard (Geerweg) - Krimpenerwaard (Loetbos e.o.) en de Hoeksewaard (Molenweg), om weidevogels te fotograferen. De devel bij Zwijndrecht is ook een optie.
Dichterbij kun je naar Polder de Esch, het Bergse bos, en zoals Chris al aangaf, de Zevenhuizerplas en de Rottemeren.
Aad de noordrand ligt polder Schieveen en de Ackerdijkse plassen.
Het Kralingsebos is ook nog een optie, maar dan mag je niet bukken.
Ik wil alle mensen bedanken die mij tips hebben gegeven vandaag ga ik naar de Rhoonse Grienden en hoop daar mooie foto's te maken.Die ik dan vanavond zal plaatsen op deze site en natuurlijk op mijn eigen site
www.vogelsvannederland.weebly.com _________________ Canon 1 D mark II
Canon 30 D.
Canon EF 400mm 5.6 .
Canon EF 28-135mm f/3.5-5.6
Canon Extender EF 1,4
Lowepro Slingshot 200 AW
Brenner Birdwatching schuiltent
Gender: Male Age: 34 Joined: 21 Feb 2010 Posts: 215 Location: Amsterdam, Noord-Holland
Posted: Sat 22 May 2010, 11:13 Post subject:
Je site doet het nog niet, dead link _________________ Canon EOS 50D / EF-S 17-85mm IS / EF 70-300mm IS / Sigma 150-500 OS / Lowepro CompuTrekker AW / Bresser Condor 10x50
"Maybe because it's entirely an artist's eye, patience and skill that makes an image and not his tools." - Ken Rockwell
Gender: Male Age: 34 Joined: 21 Feb 2010 Posts: 215 Location: Amsterdam, Noord-Holland
Posted: Sat 22 May 2010, 16:12 Post subject:
Lol oke thnx doet et ff kijkje nemen _________________ Canon EOS 50D / EF-S 17-85mm IS / EF 70-300mm IS / Sigma 150-500 OS / Lowepro CompuTrekker AW / Bresser Condor 10x50
"Maybe because it's entirely an artist's eye, patience and skill that makes an image and not his tools." - Ken Rockwell
You cannot post new topics in this forum You cannot reply to topics in this forum You cannot edit your posts in this forum You cannot delete your posts in this forum You cannot vote in polls in this forum