Gender: Male Age: 31 Joined: 26 Aug 2009 Posts: 29 Location: ‘s-Gravenzande
Posted: Thu 13 May 2010, 18:39 Post subject: tamron 300mm F2.8 MF
Hoi,
Een goede kennis (ook fotograaf) heeft een tamron 300mm F2.8 MF, deze gebruikt hij niet meer. Ik wil deze lens wel overkopen. Maaar, is dit (optisch) een goede lens? Wat is deze lens nog waard? Uiteraard wil ik de lens nog bekijken en uitproberen.
Ik hoop niet dat het heel duur wordt, want ik ben nog jong en m'n budget is niet heel hoog
Iemand die kan helpen?
Gr. Jarno _________________ Nikon body’s, Nikon en sigma lenzen, statieven en accessoires.
Gender: Male Age: 34 Joined: 06 Mar 2010 Posts: 255 Location: Arnhem
Posted: Thu 13 May 2010, 19:04 Post subject:
Dat 'MF' in de naam, staat dat voor manual focus?
Hij kan ragscherp zijn, dat weet ik niet, maar vogels fotograferen met manual focus is erg onprettig.
Verder kan ik je weinig over de lens vertellen, behalve dat MF niet lekker werkt en dat je veel momenten zult missen.
Gr, freek _________________ Canon 7D - Canon 400mm f/5.6L USM
Meer wildlife, macro en landschappen op mijn Facebook en Flickr page
Gender: Male Age: 31 Joined: 07 Mar 2009 Posts: 261 Location: Kortessem (België)
Posted: Thu 13 May 2010, 19:13 Post subject:
Hallo,
Ik zou de lens eens uitproberen, en dan kan je zelf wel een oordeel vellen. Ik moet je wel zeggen dat je met een MF lens bijna geen goede vluchtfoto's gaat kunnen meemaken. En vogels zitten al zelden stel hé.
Ik zelf gebruik de Sigma 150-500mm deze lens kan ik je ook zeker aanraden. Ik zelf vind het een fijne lens om mee te werken.
Je kan eens kijken naar mijn foto's hier op birdpix.
Suc6 met je keuze.
Groetjes
Pascal Gielen _________________ Canon 5D Mark III
Canon EOS 7D
Canon 300mm 2.8L IS USM , Canon 100mm macro USM en nog een 1.4 teleconvertor.
Dat manueel fotograferen niet kan, of erg onprettig zou zijn, is flauwe kul. Met enige oefening kun je ook vluchtfoto's maken. Bijna al mijn foto's op BP zijn met manuele lenzen gemaakt.
Dat terzijde.
Als de lens optisch goed is, en de prijs ok, zou ik je niet tegen laten houden door het feit dat de lens MF is. Gewoon uit proberen.
Gender: Male Age: 31 Joined: 07 Mar 2009 Posts: 261 Location: Kortessem (België)
Posted: Fri 14 May 2010, 21:07 Post subject:
Hallo,
Dat is nogal moeilijk te zeggen, het hangt er vanaf hoe goed de lens optisch in orde is. Ook moet je kijken naar hoe oud de lens is.
Maar test hem toch maar goed uit voor dat je hem koopt!
suc6
Groetjes
Pascal Gielen _________________ Canon 5D Mark III
Canon EOS 7D
Canon 300mm 2.8L IS USM , Canon 100mm macro USM en nog een 1.4 teleconvertor.
Age: 58 Joined: 08 Nov 2003 Posts: 3780 Location: Utrecht
Posted: Sat 15 May 2010, 14:33 Post subject:
wat ie waard is, is vooral een markt-kwestie
is er geen markt, dan kost ie niks.
is er veel vraag, dan gaat de prijs omhoog
is er veel aanbod, dan vind je de vraagprijs door googlen op internet.
ik ga er van uit dat het een behoorlijk goede lens is, gelet dat ie f2,8 is.
succes.
Gender: Male Age: 65 Joined: 01 Nov 2005 Posts: 765 Location: Amersfoort
Posted: Sat 15 May 2010, 15:31 Post subject:
Zoek even op internet ( ja, ik weet het is een dooddoener ).
Kom je wel het een en ander tegen over dit objectief. Schijnt best wel goed te zijn. Zwaar (2,8 kg). Maar gebouwd als een tank.
Prijs: tussen de 400 en 500 Euro max.
Groet,
Ruud _________________ Canon body`s en Canon L glaswerk. Feisol 3371 statief + Jobu BWG-HD schommelkop.
You cannot post new topics in this forum You cannot reply to topics in this forum You cannot edit your posts in this forum You cannot delete your posts in this forum You cannot vote in polls in this forum