Het beste is dan wel als je uiteindelijk eentje wilt halen om naar een winkel te gaan die hem heeft om het daar te testen. _________________ Canon EOS 50D / EF-S 17-85mm IS / EF 70-300mm IS / Sigma 150-500 OS / Lowepro CompuTrekker AW / Bresser Condor 10x50
"Maybe because it's entirely an artist's eye, patience and skill that makes an image and not his tools." - Ken Rockwell
Posted: Fri 07 May 2010, 15:22 Post subject:
House of outdoor te Maarssen.
Ze hebben echt alles in voorraad van de topmerken (en dus ook topprijzen), bij mijn weten de enige winkel in de Benelux.
Indien het geen Leica/Zeiss/Swarovski hoeft te zijn: Pentax Papillio 6.5x21.
De winkel van Vogelbescherming in Zeist, meer midden van het land kun je haast niet komen, en als het om vogels kijken gaat zijn zij natuurlijk de experts...
Gender: Male Age: 34 Joined: 21 Feb 2010 Posts: 215 Location: Amsterdam, Noord-Holland
Posted: Fri 07 May 2010, 17:13 Post subject:
janneke wrote:
De winkel van Vogelbescherming in Zeist, meer midden van het land kun je haast niet komen, en als het om vogels kijken gaat zijn zij natuurlijk de experts...
Dat zou je denken ja, maar dat hoeft niet persee zo te zijn _________________ Canon EOS 50D / EF-S 17-85mm IS / EF 70-300mm IS / Sigma 150-500 OS / Lowepro CompuTrekker AW / Bresser Condor 10x50
"Maybe because it's entirely an artist's eye, patience and skill that makes an image and not his tools." - Ken Rockwell
Age: 58 Joined: 08 Nov 2003 Posts: 3780 Location: Utrecht
Posted: Sun 16 May 2010, 15:38 Post subject:
en? wat is het geworden?
(zelf heb ik daarvoor een oude 2e hands Zeiss 10x25)
(fijn voor er bij, uitstekend beeld voor de omvang, maar een grotere lichtsterkte kijkt wel een stuk beter, makkelijker, rustiger, preciezer, beter)
@temmi: waarom raad je de pentax papilio aan? Anders dan het compacte formaat bedoel ik. Wat ik erover lees, is dat de kijker erg goed is voor vlinders op korte afstand, maar is ie ook geschikt om verder mee te kijken?
Kijk eens naar de Nikon Sprint, als het goedkoop moet zijn. Zelf zou ik voor de de iets grotere 8x32 Nikon Monarch gaan, goede kwaliteit en meer gebruiksgemak dan met een 8x20.
You cannot post new topics in this forum You cannot reply to topics in this forum You cannot edit your posts in this forum You cannot delete your posts in this forum You cannot vote in polls in this forum