Daar ben ik weer....met een vraag. Beetje hongerig naar advies en informatie en ik hoop dat ik dat weer krijg.
Even ter toelichting: Vogels kijken en bestuderen doe ik eigenlijk al heel lang, door de verrekijker dan. Die ging ook altijd mee. Laat ik nou de durf en het enthousiasme gekregen hebben om me een tijdje geleden (vlak voor mijn vertrek naar Oeganda) een Sigma 70-300, 5.6 aan te schaffen. Om dus ook eens vast te kunnen leggen wat ik allemaal voor moois zie. Daar ben ik eigenlijk wel enthousiast geworden. En wil dus iets meer en beter, zo zal dat meigneen wel vergaan...
Ik ben in de gelukkige omstandigheid regelmatig naar Afrika te kunnen gaan. De Sigma is nu wel leuk, maar wat als ik iets meer zou willen bereiken met het fotograferen van vogels? Handzaam en draagbaar dus...
En dan uiteraard ook geschikt voor optimaal gebruik hier thuis. Ik kan niet een zware telelens voor hier thuis (met meer gemak van auto, fiets e.d.) aanschaffen en een andere, die wat handzamer is voor op reis.
Moeilijk dus. Hebben jullie advies voor me?
Het kiezen van een lens is inderdaad niet altijd makkelijk, maar om een goed advies te krijgen moet je nog wel even aangeven met welk merk camera je fotografeert.
groetjes,
Astrid Schute _________________ nikon cameras en diverse lenzen
Ik begrijp het best hoor, voor jezelf is het zo vanzelfsprekend waar je mee fotografeert.
Helaas kan ik je niet verder helpen, want ik fotografeer met Nikon, maar ik heb wel hele goede berichten gehoord over de Canon 100-400.
Ik verwacht wel dat de Canon mensen je verder zullen helpen.
Succes met je keuze,
groetjes,
Astrid Schute _________________ nikon cameras en diverse lenzen
Gender: Male Age: 66 Joined: 07 Dec 2004 Posts: 204 Location: Barneveld
Posted: Thu 29 Jul 2010, 21:27 Post subject:
Hallo Cheetah,
als het geld geen probleem is een 300mm/F2.8 in combinatie met de beide converters krijg je dan een 420/F4.0 of een 600mm/F5.6.
Weegt wel 2,55kg maar dan heb je ook wat, een éénbeenstatief
kan het leed verzachten.
Gender: Male Age: 44 Joined: 30 May 2005 Posts: 536 Location: sexbierum
Posted: Fri 30 Jul 2010, 16:31 Post subject:
Iets budgetvriendelijker:
De 300mm F4 + 1,4x (eventueel de kenko pro DG)
Dit is een veel gebruikte combinatie.
420mm, makkelijk hanteerbaar, IS, enigzins betaalbaar
Bevalt dit dan kun je altijd nog die 500mm kopen.
Alternatieven zijn de 400m F5,6
Deze is sneller dan de 300mm combi maar heeft geen stabilisatie
Tevens iets scherper dan die combi maar je kan er geen 300mm F4 van maken door de TC er af te halen
Nog een alternatief:
De 100-400
Deze blijft wat achter qua beeldkwaliteit, is een schuifzoom en dat moet je liggen. Wel heel flexibel door de zoom. _________________ De nodige kilo's canon....
Gitzo carbon + wimberley
www.natuurplaten.nl
You cannot post new topics in this forum You cannot reply to topics in this forum You cannot edit your posts in this forum You cannot delete your posts in this forum You cannot vote in polls in this forum