Gender: Male Age: 52 Joined: 07 Aug 2007 Posts: 195 Location: Meppel
Posted: Mon 09 Aug 2010, 16:49 Post subject: Denekamp en omstreken
Komend weekend gaan we naar Denekamp. Het schijnt een mooie omgeving te zijn. Is er iemand die me iets specifieker kan aangeven, waar ik het beste heen kan als ik een stuk wil lopen door vogelrijk gebied? Zijn er aanraders mbt vogelkijkhutten of plekken? Ook vlinderrijke gebieden vind ik interessant. Ik wil graag een beetje oefenen met m'n macro lens...
Alle informatie is welkom.
Alvast bedankt.
Groet, Rick _________________ 'Always look on the bright side of life'
Gender: Male Age: 33 Joined: 25 Dec 2006 Posts: 604 Location: Lutjegast
Posted: Mon 09 Aug 2010, 18:23 Post subject:
Wij zijn er 2 of 3 jaar terug op vakantie geweest.
Groot grond gebied omgeven door de Dinkel een kronkelend stromend riviertje die daar stroomt. Rijk aan IJsvogels en veel van die weidebeekjuffers. Voor de rest kan me niet veel herinneren.
Zo zag het er daar uit achter ons huisje, mooi gebied!
Breng zeker een bezoekje aan Huize Singraven. Je ziet er mogelijk de Ijsvogel, Middelste Bonte Specht en Grote Gele Kwikstaart.
Bovendien is er een restaurant met prachtig terras waar je uitlijkt op de oude watermolen, een onnederlands plekje.
Groeten
Jan _________________ Canon, Sigma, Gitzo, RRS, Promediagear
Gender: Male Age: 54 Joined: 01 Jun 2009 Posts: 26 Location: Flevoland
Posted: Tue 10 Aug 2010, 8:29 Post subject:
Rick,
We zijn net terug van een vakantie in de buurt van Vasse (niet zover bij Denekamp vandaan) en daar ligt het natuurgebied Springendal. Dat is zeker de moeite waard daar hebben we de:
Grote bonte specht
Kleine bonte specht
Groene specht
Zwarte roodstaar
Gekraagde roodstaart
Boomklever
Boomkruiper
Geelgors
Eekhoorn
Reeen
gezien en natuurlijk de vogels die je overal vindt als koolmeesjes, roodborstjes etc.
Posted: Tue 10 Aug 2010, 8:45 Post subject:
Dank allemaal voor zover.
Ik ga me snel verdiepen in alles wat jullie me doorgegeven hebben.
Posted: Tue 17 Aug 2010, 11:48 Post subject:
Een heel mooi weekend gehad in Denekamp en omstreken.
Springendal is een aanrader, al is het gebied fors gehavend door de valwinden van eerder dit jaar. Bij Huize Sinkgraven zie je de ijsvogels voorbij vliegen, maar ook in Vogelkijkhut in de buurt geeft veel vertier.
Allen dank voor de adviezen.
You cannot post new topics in this forum You cannot reply to topics in this forum You cannot edit your posts in this forum You cannot delete your posts in this forum You cannot vote in polls in this forum