Gender: Male Age: 73 Joined: 22 Mar 2008 Posts: 21 Location: Zwijndrecht
Posted: Sun 22 Aug 2010, 16:50 Post subject: Avifauna
Ja de vogels zitten wel in een omheind gebied maar ik vind het toch de moeite waard.
Mijn vraag is ik fotografeer binnen bij de tropische vogels met of zonder flits met een zoomlens van canon (ef) maar geen van deze platen is scherp en dat was vorig jaar ook al zou dit komen door de toch warme lucht die daar hangt .
Graag uw antwoord _________________ EOS 40D/20D met battery grip
Canon 300mm/4.0 L IS USM
Canon EF 70-200/ L USM
Canon Groothoek 20-35 EF USM
Canon Extender 1.4 EF
Flitser: Canon 430EX
Filters
Monopod
Statief verbouwd
HBM Gimbal Head
Benro Balhooft
Enz
Wat kan is; je gaat van een koude omgeving ( buiten etc. ) naar een plaats waar het 35 graden is.
Door dit verschil ( in luchtvochtigheid ) komt er condens op de lens waardoor je geen scherpe foto's meer kunt krijgen.
Gr.
Martijn _________________ Canon EOS 70D
Canon lenzen van 10 tot 400mm
Converters
Gender: Male Age: 73 Joined: 30 Mar 2008 Posts: 162 Location: Gendt
Posted: Sun 22 Aug 2010, 17:44 Post subject:
Flip,
Je noemt zelf "omheind". Kan het zijn dat je camera/objectief scherpstelt op de"omheining" ipv het door jou bedoelde onderwerp? _________________ Willem
Posted: Sun 22 Aug 2010, 19:13 Post subject: Afifauna
Nee ik weet niet of één van jullie al eens daar is geweest maar er lopen buiten dieren los en er zitten er in een vogel ren en je kunt ook binnen daar vliegen de vogels ook los in een nagemaakte wildernis heel mooi maar al deze foto`s zijn niet scherp en het is daar vandaag niet warm geweest omdat het buiten ook niet zo warm was maar toch wazige foto`s het lijkt wel of ze allemaal bewogen zijn kijk er kunnen er gerust een aantal bij zitten maar toch niet allemaal.
Flip _________________ EOS 40D/20D met battery grip
Canon 300mm/4.0 L IS USM
Canon EF 70-200/ L USM
Canon Extender 1.4 EF
Filters
Monopod
Statief verbouwd
HBM Gimbal Head
Benro Balhooft
Enz
Posted: Sun 22 Aug 2010, 21:55 Post subject: Afifauna
Ja dat donker klopt wel al hoe wel het licht is heb je daar toch donkere plekken en kunst licht maar ik heb wel een flitser gebruikt.
Denk dat ik het de volgende keer anders moet aanpakken.
Het is natuurlijk een soort oerwoud achtige omgeving.
Flip _________________ EOS 40D/20D met battery grip
Canon 300mm/4.0 L IS USM
Canon EF 70-200/ L USM
Canon Extender 1.4 EF
Filters
Monopod
Statief verbouwd
HBM Gimbal Head
Benro Balhooft
Enz
Posted: Mon 23 Aug 2010, 9:16 Post subject:
Als de temperatuur in de "tropische" ruimte belangrijk verschilt van de vorige, bestaat de kans dat gebruikte fotospullen aanvankelijk koeler zijn dan de omgevingstemperatuur. In de tropische sferen van dierentuinen met veel planten is de luchtvochtigheid vaak erg hoog. Condensvorming is dan logisch.
Posted: Mon 13 Sep 2010, 16:48 Post subject: condens
In het vroege voorjaar was ik in de Masoala Hal in Zoo Zurich. Na een tropische regenwald Madagaskar inspireert. Hohe vochtigheid waardoor de lens beslaat. Eerst na meer als een halfuur, mogelijk fotos te maken. Was er nu op 9 September en geen probleem met kondens op de lens, omdat de buitentemperatuur warm was. Bij juiste instelling geen blitz nodig, doordat de koepel geheel doorzichtig is. Groet Jane
You cannot post new topics in this forum You cannot reply to topics in this forum You cannot edit your posts in this forum You cannot delete your posts in this forum You cannot vote in polls in this forum