Gender: Male Age: 47 Joined: 04 Oct 2004 Posts: 124 Location: Herkenbosch
Posted: Tue 15 Nov 2005, 15:06 Post subject: Nut van Paraattas Leica?
Beste mensen,
afgelopen zaterdag de hier aangeboden leica televid 77 van marcel hoogendoorn gekocht. Hij is super!!! (de kijker he )
Even n vraagje er zit geen tas om en nu hoor ik heel veel mensen over een paraattas. Globaal weet ik ook hoe die eruitziet maar wat is het nut nou werkelijk en zitten er ook nog tasjes/bvakjes in.
Is hij trouwens zijn (vele) geld waard?????
Groetjes,
Patrick Lemmens (die toch wel verschil ziet tussen een 15 jaar oude Bresser 15-45X telescoop en de Leica.....) _________________ Canon 40D, Sigma 50-500 EX DG, Sigma APO 400 mm f5.6, Sigma 18-125 DG, SLIK-master-statief
Gender: Male Age: 35 Joined: 06 Jun 2004 Posts: 92 Location: Hilversum (NH)
Posted: Tue 15 Nov 2005, 15:49 Post subject:
Een paraattas:
-beschermt de telescoop
-zorgt ervoor dat je hem zo in je tas kan stoppen
-zorgt ervoor dat je niet op het koude metaal zit
-is vaak voorzien van een band, zodat je hem kan dragen.
Ken een aantal mensen met die tas en volgens mij is hij erg handig. _________________ Christian Brinkman
Ik heb de tas tegelijk met de scoop gekocht .. en hij bevalt mij uitstekend!' Geen vakjes e.d. maar gewoon voor de bescherming van de scoop, waar je toch in principe je leven mee moet/kan doen! Het is overigens van een stug verend materiaal dat ook nog beschermt bij een val.. Leica "garandeert" het overleven van een klap met een resulterende kracht van 7G bij gebruik van de tas (behalve bij een rechtstreekse val op het 45gr. oculair). Ik vind overigens de kale scoop zo "naakt" .. maar dat is misschien iets tussen de oren ...
Groet,
Hans
You cannot post new topics in this forum You cannot reply to topics in this forum You cannot edit your posts in this forum You cannot delete your posts in this forum You cannot vote in polls in this forum