Gender: Male Age: 60 Joined: 21 Aug 2004 Posts: 7012 Location: Terschelling
Posted: Mon 04 Oct 2010, 11:32 Post subject: Maandopdracht Oktober 2010; Vogels in herfsttinten
Van Willy kreeg in de volgende opdracht:
Ik heb wat bedacht voor de maandopdracht. Nu de bladeren hier en daar aan het vallen en verkleuren zijn wilde ik voorstellen om vogels te fotograferen met herfsttinten. Enkele voorbeelden:
Foto's voor deze opdracht moeten gemaakt zijn in de periode van 4 t/m 25 Oktober 2010 (uiterste data doen mee) en kunnen worden aangeboden in het maandopdrachtalbum. Omdat de inzendingen eerst anoniem worden getoond moet in de beschrijving niet teveel prijs worden gegeven. Bij het invullen van de plaats adviseer ik je te beperken tot landniveau. Zoals altijd is één inzending per deelnemer toegestaan en de foto mag niet eerder zijn getoond op Birdpix. Op 26 Oktober komen de foto's online. _________________ Zie voor veel meer foto's:
http://pbase.com/arieouwerkerk
Gender: Male Age: 69 Joined: 09 Mar 2006 Posts: 983 Location: Ermelo
Posted: Mon 04 Oct 2010, 12:39 Post subject:
Ha, de nieuwe opdracht...begon me al zorgen te maken ...een opdracht waar iedereen mee uit de voeten kan lijkt me zo en hopelijk dus veel meer inzendingen dan de vorige keer!...succes allemaal _________________ Nikon D90...in combi met sigma 50-500 mm.........
'life is for living' (Coldplay)
Erg leuke opdracht waar ik wel wat mee kan.
Dacht dat ik een leuke foto had, maar die is van 3 Oktober en dus niet toegestaan... (ik heb hem nu wel aangeboden voor het verzamel album)
Iedereen veel succes met deze opdracht en dat er nu wel wat meer foto's worden ingezonden dan de vorige keer...
Groeten,
Martijn _________________ Canon EOS 70D
Canon lenzen van 10 tot 400mm
Converters
Posted: Mon 04 Oct 2010, 15:21 Post subject:
Laat ik maar is voor het eerst een poging wagen. Ben nog een beginner maar begin al steeds vaker aan composities te denken dan eerst. Eerst was het gewoon maar de kunst om één vogel op de foto te krijgen, maar naarmate ik steeds vaker erop uit ga en ga spotten merk ik dat ik meer en meer een bijzondere foto wil maken. Dus ik zal het in gedachten houden!
Nou, dat heeft geduurd zeg! Maar, ik ben blij met deze opdracht, mijn stokpaardje, kleuren, in de hoofdrol.
Gaaf!
Ik ga weer proberen mee te doen, maar garandeer natuurlijk niets, want bij mij lukt niet vaak wat ik wil.
grtz, josephine
Gender: Male Age: 74 Joined: 24 May 2010 Posts: 328 Location: Veenendaal
Posted: Tue 05 Oct 2010, 18:38 Post subject: maandopdracht herfstkleuren
Dag mensen.
Leuke opdracht en een uitdaging om mee te doen. Ik heb nog geen herfst meegemaakt sinds ik actief ben op Birdpix dus ga ik m'n kans benutten.
Groet, WvB _________________ Nikon
Posted: Fri 22 Oct 2010, 18:02 Post subject:
HERINNERING: De sluitingsdatum voor de lopende maandopdracht komt in zicht. Tot en met 25 oktober kunnen de foto's worden aangeboden in het speciale maandopdrachtalbum. _________________ Zie voor veel meer foto's:
Posted: Sun 24 Oct 2010, 9:16 Post subject:
HERINNERING: De sluitingsdatum voor de lopende maandopdracht is nabij. Alleen vandaag en morgen (24 & 25 oktober) kunnen de foto's nog worden aangeboden in het speciale maandopdrachtalbum. _________________ Zie voor veel meer foto's:
Posted: Mon 25 Oct 2010, 21:17 Post subject:
ALLERLAATSTE HERINNERING: Nog 100 minuten om de foto's van de lopende maandopdracht in het speciale album te uploaden . _________________ Zie voor veel meer foto's:
Posted: Mon 25 Oct 2010, 23:15 Post subject:
Ik weet het, ik ben er dit keer snel bij. Om tien over twaalf de foto's voor de maandopdracht Oktober zichtbaar gemaakt. De tijd voor het becommentariëren en nomineren is weer aangebroken. Tot en met 30 oktober kunnen de 36 foto's voorzien worden van een commentaar en eventueel nominatie. Gelukkig weer een groot aanbod dit keer met veel variatie. Ieder veel plezier met deze maandopdracht!
ik had er zin in, was erg benieuwd.
lekker snel zichtbaar Arie, dank!
inderdaad veel variatie en een leuke klus om alles te bekijken en te voorzien van opmerkingen.
Gert-Jan. _________________ www.natuurplaat.nl
Fujifilm X-T5, 18-55mm, 56mm F1.2, 80mm macro, 100-400mm tele en 1.4x extender. Manfrotto statief 758B met 804 RC2 kop
Age: 58 Joined: 08 Nov 2003 Posts: 3780 Location: Utrecht
Posted: Tue 26 Oct 2010, 15:12 Post subject:
heb één nominatie uitgedeeld, aan de meest herfstige en meest mooie van de herfstige en mooie foto's. dat vergde nog een rigoreuze keuze.
vreemd genoeg hoop ik niet dat die foto wint... en na afloop wil ik wel toelichten waarom.
alle inzenders complimenten, niet in het minst voor het meedoen.
(Mocht je een commentaar van mij naar vinden, bedenk dan maar dat het is omdat ik geen enkele vogelfoto gemaakt heb afgelopen twee maanden... ).
klus geklaard, alle foto´s voorzien van commentaren.
veel verschil in technische afwerking, sfeer, onderwerpen en vooral licht. en voor mij is het licht de meest bepalende factor in een herfstfoto.
gert-jan. _________________ www.natuurplaat.nl
Fujifilm X-T5, 18-55mm, 56mm F1.2, 80mm macro, 100-400mm tele en 1.4x extender. Manfrotto statief 758B met 804 RC2 kop
Last edited by Gert-Jan Cromwijk on Wed 27 Oct 2010, 7:34; edited 1 time in total
Gender: Male Age: 34 Joined: 06 Mar 2010 Posts: 255 Location: Arnhem
Posted: Tue 26 Oct 2010, 22:23 Post subject:
Voordat iedereen de meest herfstachtige foto gaat nomineren:
Het onderwerp is 'herfsttinten'
Dus een niet-bosvogel zonder rode bladeren, maar met mooie rode, groene en gele kleuren voldoet ook aan de opdracht.
Ik wijs er maar op, anders gaan mensen onterecht commentaren en nominatie's mislopen.
*disclaimer* Ik heb (helaas) zelf niet meegedaan aan de wedstrijd, dus dit is niet om nomi's binnen te slepen _________________ Canon 7D - Canon 400mm f/5.6L USM
Meer wildlife, macro en landschappen op mijn Facebook en Flickr page
Gender: Male Age: 67 Joined: 31 Jan 2007 Posts: 5542 Location: Den Haag
Posted: Tue 26 Oct 2010, 22:59 Post subject:
Gelukkig veel meer inzendingen dan de vorige keer. Genoeg om uit te kiezen en nu zijn er al lekker veel commentaren, maar meer is natuurlijk altijd welkom. Ik ga nog even nadenken over de nominaties.
Nou, hehe, ik ben klaar, wat een leuke opdracht met veel inzendingen en echt veel commentaren. Zo hoort het!
Ik heb zelf niet meegedaan, rugklachten, artrose in mijn handen, het schiet allemaal niet echt op, dus het vogelen (?) gaat voorlopig alleen een beetje achter de pc. Het komt wel weer, denk ik.
Goed te zien bij deze inzendingen dat iedereen toch een wat andere interpretatie heeft van herfsttinten, maar er zitten juweeltjes bij.
Ik ben benieuwd!
grtz, josephine
Posted: Thu 28 Oct 2010, 7:59 Post subject:
Josephine, ik heb genoten van je enthousiaste commentaren. Ik wens je beterschap en hoop dat je snel zelf weer aan de slag kunt.
Vriendelijke groet, Marianne
Posted: Thu 28 Oct 2010, 8:28 Post subject: maandopdracht
De oproep van Freek kan ik hierbij van harte onderschrijven... Er wordt over het algemeen erg eenzijdig naar de opdracht gekeken (m.a.w. niet goed gekeken wat deze maandopdracht werkelijk inhoudt) en daardoor ontstaat er een scheef beeld in de commentaren, wat niet altijd recht doet aan de betreffende foto's...
Ik raad een ieder dan ook aan om eerst nog eens nadrukkelijk te kijken naar de feitelijke opdracht en ook de gegeven voorbeelden (zie boven) en dan pas te komen met commentaar en nominaties...
Dat de mooiste en de beste maar mag winnen....
Josephine, dank voor je verfrissende en onafhankelijke commentaren en Van Harte Beterschap!
Zo, ik ben ook klaar met het commentaar, in 4 sessies, hijg.
Leuke inzendingen!
Nog even nadenken, en dan zal ik denk ik 3 foto's nomineren.
Mede om mezelf vast in te dekken : ik denk wel dat bij dit soort opdrachten mensen zonder tuin of boshut een beetje op achterstand staan.
Maar ja.
gr
G _________________ Nikon; Nikkor; Sigma; Velbon; Manfrotto
Gender: Male Age: 67 Joined: 31 Jan 2007 Posts: 5542 Location: Den Haag
Posted: Thu 28 Oct 2010, 19:29 Post subject:
Willem de Wolf schreef:
Quote:
Ik raad een ieder dan ook aan om eerst nog eens nadrukkelijk te kijken naar de feitelijke opdracht en ook de gegeven voorbeelden (zie boven) en dan pas te komen met commentaar en nominaties...
Wat betreft commentaren kan ik je advies niet meer opvolgen, maar over het algemeen lees ik eerst de opdracht voordat ik een foto ga maken en insturen voor de opdracht. Ik heb dan ook een goed idee over wat ik denk dat de bedoeling zou moeten zijn (iedereen ziet dat natuurlijk op zijn eigen manier, maar toch binnen de omschrijving) en daar houd ik bij mijn commentaar geven natuurlijk rekening mee. Mijn nominaties zullen daarom, logischerwijs, in lijn zijn met mijn commentaren. En dat betekent dat niet automatisch de mooiste foto het best binnen de opdracht past.
Groeten, Leo
Bijna de nominaties vergeten, maar nu ben ik er ook door.
Mooi dat er flink wat deelnemers zijn.
Het leuke van meedoen vind ik dat je heel veel kritisch commentaar krijgt op je foto. Heel leerzaam. Kritisch commentaar géven vind ik overigens minstens zo leerzaam.
Hulde aan alle commentatoren! Nog meer hulde aan commentatoren die zelf niet meegedaan hebben en meeste hulde aan commentatoren die even niet kunnen fotograferen..
Posted: Sat 30 Oct 2010, 14:26 Post subject: Maandopdracht Oktober 2010; Vogels in herfsttinten
Toch weer in tijdnood... dan maar alleen nominaties uitgedeeld...
Ik heb er 5 weggegeven, omdat er lekker veel kwaliteitsfoto's zijn ingezonden.
groet, Willem
Posted: Sat 30 Oct 2010, 16:12 Post subject:
HERINNERING: Vandaag, 30 oktober 2010, is de laatste dag dat de foto's van de maandopdracht in competitieverband kunnen worden becommentarieerd en genomineerd. Morgen wordt de winnaar bekend gemaakt. _________________ Zie voor veel meer foto's:
You cannot post new topics in this forum You cannot reply to topics in this forum You cannot edit your posts in this forum You cannot delete your posts in this forum You cannot vote in polls in this forum