Ruud van Veenschoten wrote: |
@Freek, nieuwe thirth party lenzen werken probleemloos op de 1D en 5D. De oudere lenzen kan je problemen mee hebben, maar dan alleen omdat de autofocus niet werkt. Sommige lenzen kon je laten "re-chippen" zodat ze wel werken. |
freek W wrote: |
Canon had een tijd geleden alleen EF mounts, maar toen ze digitale spiegelreflex crop-camera's gingen maken hebben ze de EF-S mount ontworpen, speciaal voor crop-camera's. Het directe voordeel weet ik zo 1,2,3 niet meer, maar is wel ergens op te zoeken.
Third party lens-producenten zoals sigma en tamron hebben alleen toestemming om EF-mounts te maken voor canon. Dat wil echter niet zeggen dat ze ook op een 1D of 5D passen. De lens moet namelijk wel de grotere sensor volledig afdekken en dat is bij de meeste lenzen niet het geval. |
Wim Bloemink wrote: |
Vandaag mijn Eos 1D mark II binnen gekregen. werkte voorheen met een eos 30 d maar met de aanschaf van de canon 400 mm met extender 1.4. werkte de auto focus niet wel met het afplakken maar ja dat wilde ik niet was langzaam ook. Nu probeerde ik mijn lenzen van de eos 30 maar één past er niet? en dat is de EFs 18-55 ? Komt dit door de toevoeging s zoja waar staat dit voor |
Hendrik wrote: | ||
Dat is dus het directe voordeel, voor canon dan. Voordeel voor de gebruiker, de EF-S lens kan goedkoper geproduceerd worden. Hij hoeft niet geschikt te zijn voor een grote sensor en dat is puur besparing op glas. Simpel toch? |
robengelhard wrote: |
Ik wou dat je gelijk had, mijn EF-S 17-55 was flink duurder dan de EF 17-40 f/4L en zelfs duurder dan de EF 100 f/2.8L IS Macro ![]() |
Arjen Drost wrote: | ||
Maar dan kreeg je er gratis een body bij?? ![]() ![]() |