Het magazine voor Natuurfotografen

Sponsored by
Birdpix.nl Forum Index -> Techniek: fotografie en nabewerking

Hoe presenteer ik op tentoonstelling het best mijn beelden?

Post new topic   This topic is locked: you cannot edit posts or make replies.
View previous topic :: View next topic  

Author

View user's profile Send private message Visit poster's website
PostPosted: Tue 02 Nov 2010, 16:24    Post subject: Hoe presenteer ik op tentoonstelling het best mijn beelden?
Graag had ik advies wat er nu het nieuwste en mooiste is om je beelden te presenteren op een tentoonstelling?
Wij hebben een aanvraag maar hebben dit nog nooit moeten doen, heeft iemand hiermee ondervinding en hoeveel de kostprijs is?
Denk dat er nu veel mooiere dingen bestaan dan gewoon inkaderen.
Kan iemand me helpen?
Alvast bedankt op voorhand!
Martine
Reply with quote

Daan Schoonhoven

PostPosted: Tue 02 Nov 2010, 16:32    Post subject:
Het allermooiste vind ik: afdrukken bij een goed fotovaklab en laten plakken op een harde ondergrond (forex bijvoorbeeld 3mm). Vervolgens lamineren met een eiglans laminaat.

Je krijgt zo een heel strak geheel, het is 100% ontspiegeld en goed beschermd. Je kunt het zo nodig afnemen met een vochtige doek.
Nadeel: het is vrij kostbaar.

Alternatief is rechtstreeks laten printen op forex. Ook dan heb je geen spiegeling, maar het scheelt plakken en lamineren.

Ik laat alle fotowerk doen bij Eyes on Media via de pix printservice. Met je pixpas krijg je 10% korting: http://www.birdpix.nl/print-service.php
Back to top
Reply with quote

Willem de Wolf

PostPosted: Tue 02 Nov 2010, 21:17    Post subject: Hoe presenteer ik op tentoonstelling het best mijn beelden?
Dag Martine,

Jullie wonen een eindje uit deze buurt, maar als jullie Almere eens aan doen op een door de weekse dag, dan zou je een kijkje kunnen nemen in woonzorgcentrum ARCHIPEL, Poëziestraat 360, waar ik tot 2 januari 2011 een expositie heb met als titel :
" KIJK, 'n vOGel ! ". Ik zeg niet dat het de beste manier van presenteren is. Er zijn veel werken op canvas te zien. Er komen wel veel positieve reacties los op de expositie...

groet, Willem
Back to top
Reply with quote

Martine

View user's profile Send private message
PostPosted: Wed 03 Nov 2010, 0:04    Post subject:
Als je niet wil afdrukken, zou je er ook voor kunnen kiezen om een powerpointpresentatie van te maken van de foto's die je hebt en er een leuk muziekje onderzetten.
Als je wel wil afdrukken heb ik heel goede ervaringen met profonet.
Je hebt daar keuzw uit verschillende soorten fotopapier waarvan het paerelmoer wel heel erg mooi is. Kost een beetje maar dan heb je ook wat.
Mvg. Martine
Back to top
Reply with quote

PaulvM

View user's profile Send private message
PostPosted: Wed 03 Nov 2010, 10:15    Post subject:
Heel belangrijk is om eerst een goed beeld van de expositieruimte te krijgen, hoe valt het licht, welke verlichting is er aanwezig en waar hangt deze. Neem dan ook een paar verschillende materialen mee en kijk wat het best tot zijn recht komt.
Indien je wilt exposeren in een lijst met een passepartout en glas ervoor, kan ik je aanraden uit ervaring om de afbeeldingen op mat papier af te laten drukken, en te zorgen voor lijsten met ontspiegeld glas. Forex, canvas, aluminium, plexiglas, acrylaat, di-bond, er is zoveel keus. Persoonlijke smaak is erg belangrijk daarbij. Indien je echt vogelfoto's exposeert zou ik persoonlijk niet kiezen voor canvas, omdat daar naar mijn smaak teveel detail op verloren gaat.
Ik besef dat het geen echt advies is dat ik geef, meer een aantal overwegingen. Hoop dat je er wat mee kunt.

Groet,
Paul

Birdpix.nl Forum Index -> Techniek: fotografie en nabewerking

Post new topic   This topic is locked: you cannot edit posts or make replies.
Page 1 of 1

Jump to:  

You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot vote in polls in this forum