Quote: |
Aan de andere kant, de beeldkwaliteit van de 5DII is wel erg goed. En heb je voor vogelfotografie echt zoveel mm's nodig? |
kanon wrote: |
De 5Dmk2 is een dijk van een camera, FF en een geweldige resolutie. Alleen voor natuur (lees: vogel)fotografie is hij uitsluitend geschikt als de diertjes stil zitten. Zodra ze bewegen is focussen echt een groot probleem, helemaal met F 5.6. Als ik iemand mag citeren wiens naam ik vergeten ben: de 5dmk2 is geschikt voor sport fotografie niet sneller dan schaken. Ik spreek uit ervaring.
Conclusie: still fotografie: de 5Dmk2, anders de 7D of 1Dmk 2 of 3 |
Arjen Drost wrote: | ||
Klopt natuurlijk dat de AF van de 5DII niet de snelste is, maar het is toch prima mogelijk om vliegbeelden te maken ermee hoor, zie bijv. mijn Noordse Stormvogels. |
Lesley van Loo wrote: |
(@ Arjen: hoe geef je je link een andere naam (mijn vliegende stormvogels)) |
Maar voor de echte kwaliteits mensen is de 5D II een betere optie denk ik. |
(@ Arjen: hoe geef je je link een andere naam (mijn vliegende stormvogels)) |
Maar voor de echte kwaliteits mensen is de 5D II een betere optie denk ik.
hmm, de 7D is volgens jou dus voor mensen die vinden dat kwaliteit niet zoveel uitmaakt. |
johannes2 wrote: |
Ik wil een betere camera aanschaffen heb nu een 40D en wil nu een stapje hoger.Nu heb ik al diverse reviews gelezen voor beide valt wat te zeggen maar hier zitten de praktijk mensen denk ik. Kies je voor meer snelheid met de 7D of is de fullframe 5D beter.Ik las ook dat een mindere FF altijd nog beter is als de beste APS kunnen jullie dat onderschrijven?
Heb een Canon 100-400 5.6 die moet er dus weer op. Graag jullie reactie. Gr Johannes |
@Jeff. Ik vraag me trouwens af of een 1D km ii of zelfs iii wel beter focust dan deze camera's. Nooit na- of uitgezocht. De D300(s) heeft in ieder geval dezelfde autofocus-unit en software als de D3(s, x) . En die is... nog steeds actueel Smile |