Ik weet niet wanneer je bij het Lauwersmeer geweest bent maar de afgelopen dagen stond er voor zo'n beetje elke locatie in Noord-Nederland teveel wind voor het vogelen behalve aan de kust.
Vriendelijke groeten,
Jos Welbedacht _________________ Jos Welbedacht
Groningen
Posted: Fri 22 Oct 2010, 8:04 Post subject:
Het Lauwersmeer gebied is een fantastisch gebied als het om vogels gaat. Eigenlijk is er ergens altijd wel wat te beleven, ongeacht de weersomstandigheden. Maar, het gebied is redelijk groot, en er natuurlijk is de ene dag beter dan de andere. Wat in ieder geval altijd de moeite waard is, is ezumakeeg. Steltlopers, zangvogels, weidevogels, ganzen, eenden, roofvogels... Alles is in dat gebied wel te vinden, maar meestal niet tegelijk
Verder zijn er in Friesland nog vele gebieden die zich prima lenen voor de vogelliefhebber. Holwerd, Zwarte Haan, Moddergat, Noarderleech, allemaal waddenkust. Verder vele veen- en moerasgebieden als Rottige Meente, Fochteloerveen, Alde Feanen, Easter Skar, en ga zo maar door. Kijk ook eens op www.vogelkijkhut.nl , daar vind je heel veel info over ook vele andere vogelkijkhutten en wat er rond de verschillende hutten en gebieden te zien is. Evenzo op www.waarneming.nl. Veel succes en plezier ermee! _________________ Nikon D300, Tokina 12-24, Nikkor 28-80, Nikkor 70-300, Sigma 105mm F2.8, Nikon AF-S 300 ED-IF F4
Posted: Fri 22 Oct 2010, 9:53 Post subject:
Dank je wel.
Bij die vogelhut had ik ook al gezien afgelopen dinsdag die ligt hemelsbreed ms een km van Ezumakeeg af.
Denk gewoon wat Jos post een misse dag ivm het weer.
Die andere gebieden ken ik op zich ook wel maar niet als vogelgebied. _________________ nikon
Posted: Fri 22 Oct 2010, 10:40 Post subject: Lauwersmeer
Lauwersmeer is een fantastisch vogelgebied. MAAR!.... Het is maar net wat je prioriteit heeft/doel is.
Vogels KIJKEN of FOTOGRAFEREN.
Daar kan een wereld van verschil tussen zitten.
Ik ben meer van de laatste optie. Dan kan er een exotisch kanariefantje zitten en heeft de vogelaar een topdag. Als je deze vervolgens niet kan fotograferen dan heeft de fotograaf een slechte dag. Zo geldt het voor vele terreinen/bezoeken.
Voordat ik een nieuw gebied bezoek probeer ik me altijd in te lezen op het web wat ik kan verwachten. Als de info echter is geschreven door een vogelaar kan je vreselijk nat gaan vwb. fotografie en een rotdag hebben.
Dus: vooraf goed bepalen wat je doel is/verwachtingen zijn.
Groet,
Ron _________________ "Take nothing but pictures. Leave nothing but footprints..."
Posted: Fri 22 Oct 2010, 10:58 Post subject:
Voor mij is dat absoluut fotografie.
Ik zie daar mensen staan met wereldkijkers en dat is ook prachtig maar ik ga pas tevreden naar huis als er een paar geslaagde foto's zijn gemaakt.
Ik heb echter maar weinig ervaring in het veld en een andere slechte eigenschap is veel geduld. _________________ nikon
Gender: Male Age: 43 Joined: 10 Feb 2008 Posts: 8 Location: Fryslân
Posted: Mon 08 Nov 2010, 14:36 Post subject:
Ik mag graag een rondje lauwersoog maken. Je komt altijd wel iets tegen. Zaterdagmorgen heb ik geen enkele fotograaf gezien of spotter gezien bij de kijkhutten.
Baardmannen, koperwieken en wat andere vogelsoorten _________________ Binne-Louw Katsma Fotografie
Gender: Male Age: 33 Joined: 25 Dec 2006 Posts: 604 Location: Lutjegast
Posted: Mon 08 Nov 2010, 18:03 Post subject:
Ja idd, eergisteren nog 2 zeearenden gezien, veel kramsvogels koperwieken bij de duindoornbesjes, en ook nog enkele pestvogels. _________________ Canon 5D Mk II, Canon 300mm F/2.8 IS USM, Tamron 90mm Macro, Canon 17-40mm, Canon 85mm F1,8mm, Metz 48 AF-1,
Voor meer foto's Check <a href="http://www.vissertjeerd.nl" target="_userwww">http://www.vissertjeerd.nl</a>
Gender: Male Age: 41 Joined: 07 Nov 2006 Posts: 802 Location: Noardbergum
Posted: Mon 22 Nov 2010, 20:28 Post subject:
zeearend kun je regelmatig zien bij de keeg inderdaad.
Ik weet niet hoe het er momenteel bijhangt, maar elk jaar zit er een groepje Sneeuwgorzen in de haven van Lauwersoog (in de wintermaanden). Haven van Lauwersoog kan zowiezo altijd iets leuks opduiken, soms fotografisch ook erg goed te doen. _________________ Kijk ook eens op mijn site: www.momentsofnature.nl
Gender: Male Age: 33 Joined: 25 Dec 2006 Posts: 604 Location: Lutjegast
Posted: Tue 23 Nov 2010, 22:17 Post subject:
In Zwaagwesteinde (ook in friesland) wonen ook veel ratten, op de kerkstraat ergens.. Maar die zijn lastig te fotograferen.
Baartmannetjes zitten ook veel bij Jaap Deensgat. Die kunnen bij rustig weer mooi poseren, en dichtbij! _________________ Canon 5D Mk II, Canon 300mm F/2.8 IS USM, Tamron 90mm Macro, Canon 17-40mm, Canon 85mm F1,8mm, Metz 48 AF-1,
Voor meer foto's Check <a href="http://www.vissertjeerd.nl" target="_userwww">http://www.vissertjeerd.nl</a>
Posted: Tue 23 Nov 2010, 22:25 Post subject:
He......dat heet tegenwoordig De Westereen, geen Zwaagwesteinde....wel blijven opletten he, bijdehante Gruninger _________________ Kijk ook eens op mijn site: www.momentsofnature.nl
Posted: Fri 26 Nov 2010, 15:35 Post subject:
Haha....verdomd,hij heeft ook nog gelijk.
En hij telt echt dubbel,want ik ben sinds 2 weken ook nog eens naar een ander dorp verhuist! _________________ Kijk ook eens op mijn site: www.momentsofnature.nl
Posted: Fri 26 Nov 2010, 16:03 Post subject:
Sorry Wilfried, het was meer een 'persoonlijke aanval' op mijn naamgenoot!
Iets zeggen over zijn 'Fries-zijn' ligt dan natuurlijk erg voor de hand, als Drent zijnde...
Nieuw woord geleerd trouwens, 'Frieseren'!
Groet,
Marcel. _________________ Nikon body's + Nikon, Sigma & Tamron lenzen van 18 tot 500mm.
You cannot post new topics in this forum You cannot reply to topics in this forum You cannot edit your posts in this forum You cannot delete your posts in this forum You cannot vote in polls in this forum