Gender: Male Age: 50 Joined: 09 Nov 2005 Posts: 4 Location: Krommenie
Posted: Mon 28 Nov 2005, 18:11 Post subject: Aluminium of carbonfiber statief?
Ik vogel sinds enkele jaren en sta nu op het punt een telescoop aan te schaffen. Mijn voorlopige keuze valt op de Swarovski ATS 65 HD. Maar zoals ik al veel heb gehoord en gelezen is een goed statief hierbij essentieel. Ik wil echter vrij mobiel zijn en niet te veel gewicht mee slepen.
Manfrotto heeft tegenwoordig prachtige lichtgewicht statieven van carbonfiber en aluminium zoals de 055MFV of de 055V (2,0 of 2,3 kg) i.p.v. bijvoorbeeld de 055SSB of 055NAT3 (2,8 kg).
Mijn vraag is nu: heeft iemand ervaring met deze statieven? Zijn ze zwaar genoeg of te licht voor een mooi trillingsvrij beeld?
Posted: Tue 29 Nov 2005, 16:50 Post subject: carbon of aluminium
Een zuchtje wind kan door je telescoop op een aardbeving lijken. Kies voor massa dus, zou ik zeggen en als je beurs het toelaat voor carbon want dat is sterker en voelt een stuk minder koud aan dan aluminium.
You cannot post new topics in this forum You cannot reply to topics in this forum You cannot edit your posts in this forum You cannot delete your posts in this forum You cannot vote in polls in this forum