Het magazine voor Natuurfotografen

Sponsored by
Birdpix.nl Forum Index -> Apparatuur

bewegingsonscherpte en tc canon 7D

Post new topic   Reply to topic
View previous topic :: View next topic  

Author

View user's profile Send private message Send e-mail
PostPosted: Mon 13 Dec 2010, 18:01    Post subject: bewegingsonscherpte en tc canon 7D
Ik denk over een ugrade van een 40D naar een Canon 7D, daarover is veel geschreven, ik kwam twee dingetjes tegen waar ik graag wat meer over zou willen horen:

Ergens kwam ik tegen dat de 7D in combi met een TC1.4 de AF verliest (ism 300/f4), lijkt mij onlogisch maar voor mij wel belangrijk,

Door het groot aantal px is het moeilijker scherpe foto's te maken met de 7D omdat sneller bewegingsonscherpte optreedt door de kleine px's. Dit lijkt mij nogal een sterk nadeel van die camera, klopt dit en is daar makkelijk aan te wennen, want het komt niet vaak terug als nadeel?

Heeft iemand hier een idee over?

JWH

View user's profile Send private message Visit poster's website
PostPosted: Mon 13 Dec 2010, 18:07    Post subject:
Ik snap de 2e vraag niet geheel, er is geen verband tussen pixels en bewegingsonscherpte.

Ik ben onlangs overgestapt van een 450D naar de 7D en het is een waar genot, in combinatie met een 400/5.6L ( geen IS! ). Ik vind het fotograferen uit de hand een stuk makkelijker geworden zelfs. Mede omdat ik probleem loos de ISO kan verhogen om sluitertijden boven de 1/200 te houden.

Met een convertor worden de kansen op bewegingsonscherpte natuurlijk groter wanneer je uit de hand fotografeerd. Maar dit is logisch als je meer mm's hebt/krijgt.

Tevens verlies je inderdaad de autofocus met een 1.4x of 2.0x TC. Alleen de 1D-series ondersteunen dit omdat de autofocus punten gevoeliger zijn ( geloof ik). Echter is er met een truukje wel Autofocus te krijgen. Dit kan door 3 pinnetjes af te plakken om zo te voorkomen dat de lens informatie krijgt welke cameratype het is.
Back to top
Reply with quote

roelof

PostPosted: Mon 13 Dec 2010, 18:16    Post subject:
Dat van die bewegingsonscherpte snapte ik ook niet precies. Is dus niet merkbaar?
Wat een onzin van dat afplakken, die cameras zijn bijna rocket science en ze kunnen niet even een voorkeurknopje aanbrengen voor AF met wat minder contrast. Dat afplakken doe je met tape?

dreupiet

View user's profile Send private message
PostPosted: Mon 13 Dec 2010, 18:33    Post subject:
De 7 D kun je rustig gebruiken met een 300 l is usm 4.0 en een 1.4 extender de autofocus blijft gewoon werken.
Van bewegings onscherpte heb ik bij normalen sluitertijden geen last. ik vind het een hele vooruitgang van de 40D naar de 7 D.
gr. piet
Back to top
Reply with quote

roelof

PostPosted: Mon 13 Dec 2010, 18:51    Post subject:
dus de 7D is wat dat betreft niet anders dan andere body's? Met de 40D gaat het ook prima.

@Piet; zie jij een verbetering van kwaliteit bij hogere ISO of is dit ongeveer hetzelfde, ik wil in het oerwoud aan de slag en daar wordt of met lange sluitertijden of hoge ISO's gewerkt.

dreupiet

View user's profile Send private message
PostPosted: Mon 13 Dec 2010, 19:21    Post subject:
De 7 D is een stuk beter in de hogere iso waarden dan de 40 D .
daar vond ik dat 400 iso een beetje het max. was.
met de 7 D kun je makkelijker tot 800 iso gaan.
gr. piet
Back to top
Reply with quote

Birdpix.nl Forum Index -> Apparatuur

Post new topic   Reply to topic
Page 1 of 1

Jump to:  

You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot vote in polls in this forum