Posted: Fri 31 Dec 2010, 12:38 Post subject: Beginnende amateur zoekt een lens
Dag allemaal,
Ik ben sinds ongeveer een week bezig met het fotograferen van vogels. Het gaat mij niet direct om een geweldige foto te maken, maar in eerste instantie plaatjes die als 'bewijs' kunnen dienen.
Natuurlijk vind ik het wel leuk als een foto scherp is. Ik ben in het bezit van een Sony A200 met een 4.5-5.6/75-300 kitlens.
Nu heb ik al wel gemerkt dat ik met deze lens wel erg dichtbij moet komen en dit vinden de vogeltjes eng..
Uiteraard heb ik uren op diverse fora zitten speuren naar tips enzo.. maar ik zie door de bomen het bos niet meer.
Omdat ik net begonnen ben wil ik geen dure lens kopen, wie weet ben ik snel uitgekeken om deze nieuwe hobby. Maar ik zou toch de vogels wat dichterbij willen halen met een objectief met wat meer bereik..
Ik heb echter geen groot budget. 200 euro is wel de max..
Is een analoge lens een goed idee? Zo ja, welke bijvoorbeeld?
Heeft iemand een tip voor een bepaalde lens?
Groet Peter _________________ Sony Alpha 200 - SIGMA 170-500 APO DG
Gender: Male Age: 31 Joined: 20 Oct 2006 Posts: 174 Location: Lieren
Posted: Fri 31 Dec 2010, 12:55 Post subject:
Ik ben bang dat je budget ontoereikend is....
200 euro voor een lens met meer bereik dan de 300mm die je nu hebt... dat gaat waarschijnlijk niet lukken.
Trouwens, hoeveel procent van de foto´s hier op BP is gemaakt met 300mm best wat hoor! 15-20% En daar zitten hele leuke bij
Je zou eens naar analoge lenzen moeten kijken van Minolta.
Posted: Fri 31 Dec 2010, 12:57 Post subject: lens
Wat bedoel je met een 'analoge' lens? Een oude lens? Kijk anders eens of je een Minolta AF lens kunt vinden voor die prijs. Die passen ook op jouw Sony camera. De 100-400 APO van minolta was echt heel erg goed. Zoek eens 2e hands op ebay duitsland ofzo.... Ook de sigma AF 400 5,6 APO MACRO is niet verkeerd. Laat de normale Sigma AF 400 (Niet APO dus) maar links liggen. Da's helemaal niks.
Succes ! _________________ "Take nothing but pictures. Leave nothing but footprints..."
You cannot post new topics in this forum You cannot reply to topics in this forum You cannot edit your posts in this forum You cannot delete your posts in this forum You cannot vote in polls in this forum