Foto's voor deze opdracht moeten gemaakt zijn in de periode van 1 t/m 25 Januari 2011 (uiterste data doen mee) en kunnen worden aangeboden in het maandopdrachtalbum. Omdat de inzendingen eerst anoniem worden getoond moet in de beschrijving niet teveel prijs worden gegeven. Bij het invullen van de plaats adviseer ik je te beperken tot landniveau. Zoals altijd is één inzending per deelnemer toegestaan en de foto mag niet eerder zijn getoond op Birdpix. Op 26 Januari komen de foto's online. _________________ Zie voor veel meer foto's:
http://pbase.com/arieouwerkerk
Leuke opdracht, ik wil gelijk naar buiten... maar ´t is donker... en nog niet 1 januari... ´k Heb er zin in.
Gert-Jan. _________________ www.natuurplaat.nl
Fujifilm X-T5, 18-55mm, 56mm F1.2, 80mm macro, 100-400mm tele en 1.4x extender. Manfrotto statief 758B met 804 RC2 kop
Een heel origineel idee Wijnand!
Ik ga kijken of ik dit keer ook weer mee kan doen.
Overigens denk ik dat een vetbol of ander voer nog steeds niet mag. Dat maakt de uitdaging wel des te groter natuurlijk
@ Gerard
Uitrichten? Africhten bedoel je.
Reigers kunnen al heel goed op één been staan. Je kunt ze vast wel leren tegelijkertijd een balletje hoog te houden
Gender: Male Age: 69 Joined: 09 Mar 2006 Posts: 983 Location: Ermelo
Posted: Sat 01 Jan 2011, 14:11 Post subject:
kijk...da's nou een heldere opdracht!...de uitvoering daarvan lijkt me lastig, maar niet onmogelijk... k ga er meteen mee aan de slag! _________________ Nikon D90...in combi met sigma 50-500 mm.........
'life is for living' (Coldplay)
Helaas zijn vogels niet af te richten zoals circusartiesten, maar ik ga deze maand zeker proberen een acrobaat op de foto te zetten. Leuke opdracht. _________________ "Hebt U uw wit wel onder controle?"
Nou, urbanguard, daar denkt Bert (hierboven) dus anders over ; en menig vogeltrainer trouwens ook hoor!
gr
G _________________ Nikon; Nikkor; Sigma; Velbon; Manfrotto
Kijk.
Gerard weet het, vogels trainen is toevallig iets dat heel goed gaat.
Maar je hebt er geduld voor nodig, dus ook veel tijd.
Doet er niet toe wat voor vogeltje, maar de grote gele kwikstaart staat er om bekend, en ook het roodborstje weet aardig mee te werken.
Met reigers africhten heb ik geen ervaring, maar moet te doen zijn.
Zo te zien aan de foto's hier moet een roerdomp ook geen onoverkomelijk probleem vormen, lijkt me zo, mits je er eentje kunt vinden en hem aan je weet te binden (he, dat rijmt)
Zorg er alsjeblieft wel voor dat ze geen nekken breken, want je bent als trainer wel verantwoordelijk voor je pupil natuurlijk!
Leuke opdracht, ik ga het proberen maar veel inspiratie heb ik na oudejaarsnacht nog niet.
grtz, josephine
Leuk en originele opdracht Wijnand wat laat maar niet minder gemeende felicitatie met het winnen van de laatste maandopdracht van 2010. Ga weer opnieuw proberen mee te doen met deze interressante opdracht.
Groet Rudi _________________ canon 400d + glaswerk
Josephine, ik denk dat ik ga proberen er een 'n vogelnestje te laten maken aan de ringen.
gr
G _________________ Nikon; Nikkor; Sigma; Velbon; Manfrotto
Gender: Male Age: 79 Joined: 06 Feb 2006 Posts: 102 Location: Boukoul / Roermond
Posted: Sun 02 Jan 2011, 12:47 Post subject:
Ik ga eens proberen wat cocaïne door het vogelvoer te mengen...
Groet,
Thei _________________ D700, D200, Glasservies 14-500, enz.
=De bewogenheid van de fotograaf zorgt vaak voor onscherpe foto's=
Gender: Male Age: 63 Joined: 13 Jan 2010 Posts: 121 Location: vlaardingen
Posted: Mon 03 Jan 2011, 19:16 Post subject:
ik ga kijken of de vogels willen meewerken als dat zo is moet het gaan lukken ,misschien wat lijm op een stokkie
mvg koos _________________ Canon 70D Canon 300mmf4 Canon 70/200 f/4
canon TC type 3
Gender: Male Age: 60 Joined: 28 Oct 2006 Posts: 128 Location: Nijega, Friesland
Posted: Thu 06 Jan 2011, 20:24 Post subject:
Vanaf welke datum kan de foto worden geupload voor de maandopdracht van januari? Zit nu nog vol met december. _________________ Canon EOS 70D + Sigma 120-300 F2.8
http://robertwagter.blogspot.com/
Gender: Male Age: 60 Joined: 21 Aug 2004 Posts: 7012 Location: Terschelling
Posted: Tue 25 Jan 2011, 10:24 Post subject:
Bedankt Martijn voor de herinnering. Hierbij nog een oproep voor de maandopdracht.
LAATSTE HERINNERING: Alleen vandaag (25 januari) kunnen nog foto's worden aangeboden voor de maandopdracht van Januari 2011. _________________ Zie voor veel meer foto's:
http://pbase.com/arieouwerkerk
Gender: Male Age: 60 Joined: 21 Aug 2004 Posts: 7012 Location: Terschelling
Posted: Wed 26 Jan 2011, 18:22 Post subject:
Als het goed is kunnen vanaf nu de foto's van de maand Januari 2011 worden bekeken en gejureerd. Tot en met 30 januari is er de mogelijkheid de foto's te becommentariëren/nomineren. Op 31 januari wordt de winnaar bekend gemaakt.
Nou, dat was niet veel werk, niet veel inzendingen. Blij toe, een mens heeft er een dagtaak aan, al die wedstrijden.
Twee nominaties gegeven, de inzendingen zijn allemaal leuk, maar ik heb er geen echte uitschieters bij gezien.
Nou ja, zelf heb ik ook niet meegedaan, ik had bij de dierenwinkel zo'n papagaaienschommeltje willen aanschaffen, maar de ene keer is het te koud en de andere keer moet ik weer allerlei andere dingen doen, en bovendien moest ik nog een heel trainingsschema in elkaar flanzen en elke keer als ik dan zag dat het zonnetje er bij kwam gaf de klok weer aan dat ik nodig weer aan het werk moest, kortom: mijn inzending moeten jullie missen!!!!!
Ik denk dat ik weet welke gaat winnen maar die heb ik dan weer niet genomineerd.
grtz, josephine
You cannot post new topics in this forum You cannot reply to topics in this forum You cannot edit your posts in this forum You cannot delete your posts in this forum You cannot vote in polls in this forum