Age: 65 Joined: 07 Dec 2004 Posts: 1406 Location: Leeuwarden
Posted: Tue 04 Jan 2011, 21:05 Post subject:
Niet zo ver van Spanje in het zuiden van Portugal zijn een paar heel goede gebieden voor zowel Grote als Kleine Trap.
Groet,
Jaap _________________ cps Jaaps foto's op het web
Age: 65 Joined: 07 Dec 2004 Posts: 1406 Location: Leeuwarden
Posted: Tue 04 Jan 2011, 22:14 Post subject:
cor wrote:
zuid portugal, heb je een plaatsnaam?
De streek heet Alentejo en er zijn trappenreservaten in het uiterste zuiden net ten noorden van de Algarve op een uurtje rijden van Faro, bv bij het plaatsje Castro Verde.
League for the Protection of Nature, onderaan de Engelse pagina een PDF met veel informatie over het werk(gebied) van deze organisatie. Hier moet je ook zijn voor het bezoeken van de Trappenreservaten en om daar gebruik te maken van de schuilhutten.
Groet,
Jaap _________________ cps Jaaps foto's op het web
Tja het forum is natuurlijk juist om ervaringen uit te wisselen, he.
Wat je met google kunt vinden kan heel duidelijk zijn, maar ook heel onduidelijk, en als je een maand hebt om een Spanje rondrit te maken is ter plekke zoeken soms best moeilijk. Tegen de tijd dat je wat gevonden hebt moet je misschien weer verder.
Ik zou zelf ook blij zijn met gerichte info. Zeker als je er 2000 km voor moet rijden.
Wij kregen deze tip ook van een vriendelijke engelsman, die we in Extremadura tegenkwamen. Het leven hangt van tips aan elkaar, denk ik.
In Engeland loopt overigens ook een project om daar de grote trap te herintroduceren, wisten jullie dat?
Misschien moet ik nog duidelijker zijn. De vragen "Wat zijn de beste plekken voor grote trappen in Spanje?" en "Wie weet een paar toplocaties in Spanje voor grote trappen?" hebben niets met uitwisseling van ervaringen te maken. Ik zou het chiquer vinden om eerst even zelf te zoeken en op basis van die informatie nog eens wat gerichtere informatie te zoeken.
Ik zie niet goed het verschil tussen bv tips over IJsland opvragen hier op dit forum met wat hier gevraagd wordt Ger.
Waarom je niet om tips mag vragen over een plek waar je goed een bepaalde vogel kunt fotograferen en wel over tips waar je in een bepaald land moet zijn om wat voor vogels maar te kunnen fotograferen, begrijp ik niet goed.
Ondanks je uitleg.
Juist als je al eens in Spanje bent geweest weet je dat de grote trap, ook al heb je ze op de bekende plekken zoals de Belenvlakte of de "trappenweg" bij sta Marta de Magasca gezien, lastig te benaderen is. En dat de groepen daar bovendien niet echt groot zijn.
Vragen naar toplocaties heeft dan wel degelijk met uitwisseling van ervaringen te maken, en of het chique is, of moet zijn, lijkt me hier niet echt aan de orde.
You cannot post new topics in this forum You cannot reply to topics in this forum You cannot edit your posts in this forum You cannot delete your posts in this forum You cannot vote in polls in this forum