Het magazine voor Natuurfotografen

Sponsored by
Birdpix.nl Forum Index -> Apparatuur

Adverteerder op 2ehands.nl met camera's/objectieven
Goto page Previous  1, 2

Post new topic   Reply to topic
View previous topic :: View next topic  

Author

View user's profile Send private message
PostPosted: Mon 10 Jan 2011, 12:38    Post subject:
Ik zou me niet aan zulk soort expedities wagen. Wat is er mis met de 'reguliere' aanbieders. Kijk bijvoorbeeld eens bij konijnenberg of zo wat die 2e hands in de aanbieding hebben. Dit is vragen om ellende.

Als ie geen behoorlijk zakelijk email adres heeft maar een of ander vaag yahoo adres gaan er bij mij al allerlei alarmbellen rinkelen.

Vooral die laatste regel onderaan de hele opsomming van wat ie kan leveren... Als je voor gods zegen een order bij hem moet plaatsen... Fluiten naar je geld. NIET DOEN. Lijkt mij een of andere vage leverancier die vast in Nigeria blijkt te zitten...

For booking and inquiries please contact us via company Email on: electronicswarehouse01@yahoo.com

MAY GOD BLESS YOU AS YOU PLACE YOUR ORDER WITH US..

Best Regards
Mr. David Maxwell
Back to top
Reply with quote

Leon Walraven

View user's profile Send private message Visit poster's website
PostPosted: Mon 10 Jan 2011, 13:22    Post subject:
Tja deze mail is precies zo geschreven als de spam berichten die ik krijg! Zeer zeker oplichting. Je ziet gelijk waar het niet klopt. Alles word heel mooi voorgesteld en ze garanderen dat het zelfs zeker is dat het pakje zonder vertraging je adres bereikt, dat kun je nooit zeggen! Je zult zeker teleurgesteld worden als je het doet.
Succes met het zoeken naar wat anders!

Groeten Leon
Back to top
Reply with quote

Marten de Vries

PostPosted: Mon 10 Jan 2011, 14:34    Post subject:
http://www.causecao.com

Ik kreeg van een kennis dit bericht.

friend: how are you? recently I found a website with good products and best price !glad to share this good news with you .you can browse it and choose some items you need.They supply all kinds of laptops, digital cameras, GPS, cellphones,game console and many other electronic products. the more product you buy ,the more discount you can get .The website is:www.causecao.com Kind regards ♀ ♀

Hebben jullie hier ook gedachten over?
Zou dit wat kunnen zijn?

M.fr.g. Marten
Back to top
Reply with quote

peter wijn

PostPosted: Mon 10 Jan 2011, 15:10    Post subject:
Moet het altijd de goedkoopste zijn?
Of willen we ook wel eens betalen voor continuiteit... Dat je iets hebt aan de garantietermijn, omdat de winkel nog bestaat en vindbaar is...

Het lijkt me dat het veiliger is je op de 2e handsmarkt te begeven en je Spamfilter gewoon zijn werk te laten doen.

Tjonge, wat een aandacht voor onzin
(dan moet ik wel bijdragen.... Embarassed )
Reply with quote

JDirks

View user's profile Send private message Send e-mail
PostPosted: Mon 10 Jan 2011, 16:35    Post subject:
Peter Peter Peter, wat een overdreven overbodige reactie. Reageren in een topic is niet verplicht hè, dat weet je!?
Alsof jij bij de aanschaf van nieuwe apparatuur niet op zoek gaat naar een goedkoop adres? Het hoeft uiteraard niet het goedkoopste te zijn, maar als het enkele honderden euro's scheelt dan lijkt het me de moeite waard om het eens te onderzoeken vind je niet?

Marten; als jij dat internetadres daadwerkelijk van een kennis/vriend hebt gekregen, dan lijkt het me al een stuk betrouwbaarder. Het is alsnog niet uit te sluiten dat het oplichting is, maar stuur eens een mailtje en vraag of het mogelijk is het op te halen of via paypal te betalen. Geven ze daarop een 'goed' antwoord, dan sluit je al een heleboel risico's uit!

Mijn reactie op de rest van de reacties;
Dank jullie wel voor het reageren. Leon, geld opsturen zou ik sowieso nooit doen. Niet naar iets waar ik ook maar enigszins aan twijfel. Mocht ik via hen willen/gaan bestellen, dan zou ik het altijd ophalen ipv laten verzenden. Als je het ophaalt en gelijk de inhoud van de doos oid controleert, wat kan er dan misgaan?

Garantie zou even lastig worden mocht er iets mis mee zijn op den duur, maar goed. Garantie heb je ook niet wanneer je iets koopt van een particulier op 2ehands/marktplaats/amazon/oid..

Groeten Jordi
Tamron AF 70-300mm 1:4-5.6 Tele-Macro (1:2)
Back to top
Reply with quote

Ger M

PostPosted: Mon 10 Jan 2011, 16:45    Post subject:
Spam blijft spam, ook al stuurt je beste vriend 't door…
Back to top
Reply with quote

peter wijn

PostPosted: Mon 10 Jan 2011, 16:49    Post subject:
@Jordi
(jordi, jordi Smile grappenmaker)
jouw oorspronkelijke vraag kan ik me voorstellen,
al komt ie minstens elke twee maanden langs alhier,
maar de aanhoudende stroom berichten er na verbaast me.

niet alleen mijn bericht is overbodig,
maar dat is misschien een kwestie van perspectief.

Om toch ook iets zinnigs te zeggen: ook met een tweedehands product bij een particulier te kopen, kun je samen afspreken wat te doen als het verhandelde voorwerp niet voldoet aan de wensen.

Zo heb ik er geen zin in dat mensen na maanden nog terugkomen als ze iets van me kopen, maar als ze binnen gerede tijd iets vinden wat niet in orde was, dan neem ik het ding terug. Ik heb geen zin ergens als een malafide verkoper te boek te staan. En daar ben ik vast niet de enige in.

Het moet niet allemaal alleen internet gaan en per post.
Reply with quote

JDirks

View user's profile Send private message Send e-mail
PostPosted: Mon 10 Jan 2011, 16:56    Post subject:
Peter, dat de vraag elke twee maanden langs komt wist ik niet en dat geloof ik ook best. Heb de verscheidene fotografie fora + google geraadpleegd nadat ik de advertentie tegen kwam, maar kon niks vinden. Vandaar mijn topic.
Ik een grappenmaker? Waarom? Om mijn reactie? Oke, als jij dat vindt..Fine with me Wink
Dat je met de koop van een 2ehands product enigszins garantie hebt, dat snap ik.
Maar het lijkt me toch dat zodra je een mogelijke koper over de vloer krijgt wanneer jij iets te koop aanbied, dat het objectief (of iets anders) uitgebreid getest en bekeken wordt door de koper. Je hebt zelf het objectief waarschijnlijk jarenlang gebruikt en zal niks verkopen met een mankement oid. Hoe kan je dan nog van garantie spreken wanneer de koper het ook daadwerkelijk koopt en mee naar huis neemt nadat hij het getest heeft? Mocht er dan toch iets zijn wat defect oid is, dan kan jij daar toch niet garantie over geven maar ligt dat toch puur aan de manier waarop de nieuwe eigenaar met het objectief omspringt? En mocht het bijvoorbeeld door slijtage oid na intensief gebruik, van jou in het verleden en nu door de nieuwe koper, zo zijn dat er iets stuk gaat. Tsjah, dat lijkt me dan het risico van de koper en niet verhaalbaar op de verkoper. Dan had die persoon maar een nieuw objectief moeten kopen ipv 2e hands... Toch!? Of zit ik nou helemaal fout te denken? Haha Laughing

Groeten Jordi
Tamron AF 70-300mm 1:4-5.6 Tele-Macro (1:2)
Back to top
Reply with quote

leclerc

PostPosted: Mon 10 Jan 2011, 20:05    Post subject:
Niet doen, it's a fake, het geheel is in zeer slecht Engels opgezet.
Groet Jane
Back to top
Reply with quote

peter wijn

PostPosted: Mon 10 Jan 2011, 20:56    Post subject:
Quote:
Hoe kan je dan nog van garantie spreken wanneer de koper het ook daadwerkelijk koopt en mee naar huis neemt nadat hij het getest heeft?

Van een digitale camera kun je een klein beetje testen of de batterij geladen is, en of de camera een goed belichte foto maakt bij een stuk of tien instellingen. Als je de camera thuis hebt, dan heb je in één of twee weken de handleiding wel doorgenomen.

Van een lens kun je luisteren of ie piept, kraakt, krast, rammelt. Je kunt zien of ie scherpstelt en het diafragma goed dichtgaat. Je kunt zien of er krassen op zitten of schimmel. Maar of ie scherp is, kun je alleen op je computer thuis zien, cq op de afdrukken.

Dus een week of twee garantie is echt zo gek nog niet.
Geeft ook een goed gevoel trouwens.

Rot hè, mijn bijdragen.
Reply with quote

Hendrik

PostPosted: Mon 10 Jan 2011, 21:52    Post subject:
JDirks wrote:
Dank jullie wel voor de snelle reacties. Het is inderdaad misschien erg riskant en 99 van de 100 keer is het inderdaad ook oplichting.

if it's too good to be true it probably is

JDirks wrote:

Maar goed, dit zou maar net die ene keer zijn dat het gewoon wel eerlijke handel is.

Nou, stel je voor.

niemand wil graag "teveel" betalen, maar je moet niet gaan overdrijven.

Hopen liggen in de WC wat mij betreft.

Dit soort "bedrijven" schieten als paddestoelen uit de grond. Voordat het klachten regent op het net, hebben ze diverse klanten al een maand aan het lijntje gehouden.
Maar goed dat je je research doet in ieder geval.
Back to top
Reply with quote

Leon Walraven

PostPosted: Wed 12 Jan 2011, 7:00    Post subject:
Het ruikt hier naar gebrek aan wijsheid Laughing
Back to top
Reply with quote

Birdpix.nl Forum Index -> Apparatuur
Goto page Previous  1, 2

Post new topic   Reply to topic
Page 2 of 2