Posted: Thu 13 Jan 2011, 15:43 Post subject: Helgoland, eind april?
Hallo allemaal,
ik was van plan om eind april een aantal dagen naar Helgoland te gaan (waarschijnlijk ronde de 20e). Nu vroeg ik mij af of alle soorten zeevogels dan al aanwezig zijn? Ik weet dat voor deze soorten een dikke maand later eigenlijk de ideale tijd is (ook te zien aan het tijdstip waarop de meeste foto's hier gemaakt zijn) maar dan kan ik jammer genoeg niet gaan wegens mijn examens...
En zijn er buiten Jan-van-Gent, Zeekoet, Alk en Drieteenmeeuw nog andere soorten die sowieso aanwezig zijn en die ik zeker moet zien? Ik woon niet in de buurt van de zee dus de meeste uitgesproken zeevogels zullen waarschijnlijk nieuw zijn voor mij.
Posted: Thu 13 Jan 2011, 16:27 Post subject:
Goede vraag, ik ben hier ook wel benieuwd na. Je ziet natuurlijk alleen maar foto's van de Jan-van-genten van daar, wat vrij logisch is. Maar gezien het feit dat Helgoland ook één van de grootste soortenlijst heeft ( meende ik te lezen ergens? ) moet er vast meer leuks zitten.
Ik ben vorig jaar dus in Helgoland geraakt, wat een geweldig eiland! Heel wat mooie foto's kunnen maken... Dit onderwerp wat uit het oog verloren, maar ik zou toch iedereen die geantwoord heeft alsnog willen bedanken! Beter laat dan nooit zullen we maar zeggen...
Ik was van plan dit jaar nogmaals te gaan met een aantal niet-fotograferende vrienden. Wegens omstandigheden moet ik dit jaar 2 weken vroeger gaan (31 maart - 3 april ipv 14-17 april). Ik heb vorig jaar gemerkt dat er niet zo heel veel doortrekkende zangvogels meer waren (of ik heb ze voor een groot deel gemist, kan ook natuurlijk). Nu vroeg ik mij af of die 2 weken een verschil maken qua trek van zangvogels? En wat zijn nu eigenlijk de beste plekken om doortrekkers te vinden en te fotograferen? Vorig jaar heb ik mij vooral gefocust op de zeevogels, die allemaal nieuw waren voor mij. Natuurlijk zal ik nu opnieuw proberen hiervan goede foto's te maken, maar ik heb nu ook meer tijd om zangvogels te zoeken dan vorig jaar.
You cannot post new topics in this forum You cannot reply to topics in this forum You cannot edit your posts in this forum You cannot delete your posts in this forum You cannot vote in polls in this forum