Gender: Male Age: 50 Joined: 27 Oct 2009 Posts: 14 Location: Etten-Leur
Posted: Thu 27 Jan 2011, 19:53 Post subject: Welke converter voor Sigma 100-300 Apo F4
Hallo allemaal
Ik heb sinds kort een nieuw objectief
Een Sigma 100-300 F4 deze lens bevalt me uitstekend
Nu ben ik een gedreven vogel en natuur fotograaf
En wil ik graag een converter erbij kopen
Welke kan ik het beste nemen een nikon of een Sigma
Zat zelf aan deze te denken Sigma 1.4x TeleConverter EX DG APO
Wat is jullie ervaring hier mee
Gr Chris _________________ Nikon D60 28-70 / 100-300 lens F4
En een converter 1,4 Apo
Optolyth Spottingscope 20xWW-45xWW
Manfrotto statief
Posted: Thu 27 Jan 2011, 20:44 Post subject:
ik heb dezelfde lens gehad (maar dan voor een canon camera) met een sigma 1.4 EX converter.
helaas kan ik je over de kwaliteit niet veel vertellen omdat ik toen nog niet zo heel lang bezig was en nog erg veel moest leren.
maar ik neem aan dat deze converter op de sigma EX serie lenzen minstens net zo goed is als de nikon, hij is per slot van rekening van dezelfde serie. _________________ www.ltdphoto.com
Gender: Male Age: 63 Joined: 13 Jan 2010 Posts: 121 Location: vlaardingen
Posted: Thu 27 Jan 2011, 21:06 Post subject:
ik denk nikon ,mischien komen de punten meer overeen dan de sigma ,dat weet ik niet
ps ik zelf heeft de sigma ,maar ben er niet echt tevreden over
mvg koos _________________ Canon 70D Canon 300mmf4 Canon 70/200 f/4
canon TC type 3
Age: 58 Joined: 08 Nov 2003 Posts: 3780 Location: Utrecht
Posted: Fri 28 Jan 2011, 11:46 Post subject:
Lijkt me dat je er geen nikon convertor achter kunt hangen. Die steken een beetje naar voren in de lens, en daar moet dan niet het een of 't ander van de lens zitten, of naar toe schuiven tijdens het zoomen of scherpstellen.
Daarom heeft nikon de vatting aangepast, zodat alleen originele nikonlenzen waarvan ze zeker zijn dat deze niet kapot gaan kunnen worden gebruikt met de nikon convertor. Er is een palletje op de vatting. (sommige mensen vijlen dat er af om de convertor dan alsnog op een 80-400 of zo te gebruiken, niet mijn idee).
En, hoewel het een van de betere zoomlenzen is, zou ik niet denken dat het slim is er een convertor achter te hangen. Misschien valt het mee?
Of er een sigma convertor achter kan, zou je op de site van sigma moeten kunnen vinden. Een Kenko past sowieso.
Is er niet ergens in amerika of engeland een test te vinden van een 100-300 met convertor versus een 150-500? _________________ hi lui
mooi licht
You cannot post new topics in this forum You cannot reply to topics in this forum You cannot edit your posts in this forum You cannot delete your posts in this forum You cannot vote in polls in this forum