Sinds een jaar heb ik nu een MacBook Pro 17". Hiervoor een laptop met Windows en moet zeggen dat de Mac toch ideaal is! Ik heb niets tegen Windows maar alles werkt gewoon op de Mac! Geen problemen met compatibiliteit, etc, je sluit bijvoorbeeld de muis aan en het werkt. Ook de software, installeren en het werkt, met Windows had ik nog wel eens problemen hiermee......
Het scherm is van super kwaliteit. Het is niet voor niets een IPS scherm, oftewel de beste kwaliteit die je kan krijgen. Kleuren komen heel goed er uit, contrast is goed, etc. Wil je je foto's echt goed uitzoeken en bewerken, raadt ik zeker een Mac aan.
Maar na al die pluspunten heb je natuurlijk ook negatieve punten. De eerste (waar denk ik de meeste mensen over vallen) is de prijs. MacBook Pro 17" is bijna 2300 euro, toch veel geld. Ik heb deze gekocht gedurende de BTW-actie bij de MediaMarkt en toen moest ik nog "maar" 1946 euro afrekenen. Toch een leuke korting!
Een verder minpunt vindt ik dat je voor veel externe apparatuur (alles wat op USB werkt hoeft niet...) een adapter te kopen. Wil je een extra beeldscherm er op aansluiten (geen Imac of wat dan ook, gewoon een TFT scherm), moet je een verloopstekker kopen t.w.v. 25 euro. Toch wel erg prijzig. Wat ik ook wel heel 'vreemd' vond is dat de FireWire aansluiting een oudere versie is waarvoor je dus een verloopstuk moet kopen om bijvoorbeeld je videocamera hier op aan te sluiten.
Ik zou zeggen, wil je een goede pc/laptop en wil je het maximale uit je foto's halen, neem dan een mac. Maar gebruik je de laptop alleen voor internet, word, dat soort dingen, dan zou ik het niet doen.