Posted: Sun 13 Feb 2011, 15:07 Post subject: Canon hoekzoeker B
Kan iemand mijn helpen met het volgende:
Vorige week een Canon 7D gekocht ( een pracht camera), maar nu wilde ik mijn hoekzoeker B er opzetten en dit paste niet.
Heeft iemand hier een oplossing voor.
Of moet ik een nieuwe hoekzoeker C met bijgeleverde apapters Ed-C en Ec-C kopen? € 191,00
Alvast mijn dank,
Jaap Koster _________________ Canon 40D en 7D plus
Canon glaswerk
Gender: Female Age: 74 Joined: 15 May 2007 Posts: 53 Location: De Panne
Posted: Sun 13 Feb 2011, 16:05 Post subject:
Hallo Jaap,
Bij iedere hoekzoeker zitten verschillende aanpassingsstukjes, zo moet ik een ander gebruiken voor mijn 1D dan voor mijn 5 D, hopelijk ben je hiermee geholpen?
Groet,
Martine _________________ Canon EOS-1 D Mark IV, EOS- 5 D Mark II en III. Canon lenzen van 17 tot 500 mm, Speedlite 580 EX, Gitzo statief,
welkom: http://www.natuurinbeeld.be
Gender: Female Age: 74 Joined: 15 May 2007 Posts: 53 Location: De Panne
Posted: Mon 14 Feb 2011, 9:02 Post subject:
@Jaap,
Tweedehands gekocht misschien?
Eens vragen in winkel waar je je fotomateriaal kocht?
groet,
Martine _________________ Canon EOS-1 D Mark IV, EOS- 5 D Mark II en III. Canon lenzen van 17 tot 500 mm, Speedlite 580 EX, Gitzo statief,
welkom: http://www.natuurinbeeld.be
Gender: Male Age: 60 Joined: 28 Jan 2006 Posts: 121 Location: Tilburg
Posted: Mon 14 Feb 2011, 13:08 Post subject:
Jaap,
Wellicht heeft een Nikon gebruiken nog ergens een Canon hulpstukje voor je liggen.
Doe hier een oproep (en vermeld om welke hoekzoeker het precies gaat) en wie weet heb je geluk.
Succes, John _________________ Digiscoping : Fuji E900, Pentax 80-ED .
Posted: Mon 14 Feb 2011, 13:15 Post subject: Hoekzoeker
Hoi John,
Denk dat Jaap inmiddels wel aangegeven heeft om welke hoekzoeker het gaat. De Canon hoekzoeker B.
Ik heb dezelfde hoekzoeker en kwam er ook achter dat deze 'standaard' niet pas op mijn 1D mk III.
De vraag van Jaap (en van mij) is en blijft volgens mij:
Waar kan je de losse adapters krijgen zodat de hoekzoeker weer gaat passen op de 7D / 1D III / 5D?
@ Jacky en Martine: Winkel? Da's toch niet meer van deze tijd? Bestel haast alles online. De meeste fotowinkels bij mij in de buurt hebben alleen de standaard consumenten spullen.
Groet,
Ron _________________ "Take nothing but pictures. Leave nothing but footprints..."
Gender: Male Age: 60 Joined: 28 Jan 2006 Posts: 121 Location: Tilburg
Posted: Mon 14 Feb 2011, 16:51 Post subject:
Ron, Wat weet je goedbedoelde hulp van anderen heerlijk neer te sabelen.
Jaap,
Zelf heb ik een Seagull hoekzoeker waarbij allerlei passtukjes bijgeleverd zaten die op allerlei merken passen, vandaar mijn tipje hierboven.
Nu heb ik even geGoogled en gezien dat de bedoelde hoekzoeker van Canon zelf is. Ook kwam ik tegen dat de hoekzoeker C in 2003/4 uitgekomen is en vanaf die tijd de hoekzoeker B niet meer geleverd wordt.
Verder leert het mij dat de hulpstukjes niet apart te verkrijgen zijn en dat er mensen zijn die maar zelf iets geklutselt hebben (kwam ik in diverse forums tegen).
Dus het ziet er naar uit dat er diverse opties zijn om het probleem te takellen :
1) Koop een nieuwe/gebruikte hoeker C met hulpstukjes.
2) Koop een veel goedkopere kloon.
3) Knutsel zelf iets in elkaar.
4) Wacht dit Topic verder even af of misschien iemand anders een goed idee heeft.
Groet, John _________________ Digiscoping : Fuji E900, Pentax 80-ED .
Was het niet Jeroen Gense die deze hoekzoekers hier op BP aanbood en er ook adapters voor de 1d voor kon leveren? _________________ Groeten Jan Bosch
http://www.jan-bosch.eu/
You cannot post new topics in this forum You cannot reply to topics in this forum You cannot edit your posts in this forum You cannot delete your posts in this forum You cannot vote in polls in this forum