Ja, ik digiscoop ook en als ik kan zal ik zeker komen
29%
[ 18 ]
Ja, ik digiscoop niet, maar wil het Buytenpark ook wel eens zien
9%
[ 6 ]
Ik weet het nog niet
9%
[ 6 ]
Nee, ik kom zeker niet
51%
[ 32 ]
Total Votes : 62
Author
Age: 62 Joined: 31 Dec 2003 Posts: 4620 Location: Zoetermeer
Posted: Wed 28 Dec 2005, 23:03 Post subject: digiscoopdag
Ik overweeg om een digiscoopdag te organiseren ter lering maar ook ter vermaak. Doel is om kennis over digiscopen en digiscoopfoto's bewerken uit te wisselen en ook nog eens nader kennis te maken.
DSLR-fotografen zijn natuurlijk ook welkom, maar moeten wel op digiscoopafstand blijven.
Het idee is om een deel van de dag naar buiten te gaan en, de dag af te sluiten met het samen bekijken en bewerken van de foto's (met behulp van een beamer) en eventueel een etentje.
Ik wil het laten plaatsvinden in Zoetermeer en omgeving (Buytenpark) en liefst nog deze winter. Wie weet zitten de Roodborsttapuiten er dan nog. Dus een makkelijke onderwerp om mee te oefenen.
Een en ander moet nog wel georganiseerd en afgesproken worden en of het allemaal gaat lukken (beamer, zaalhuur, logistiek etc.) weet ik nog niet. Maar voordat ik er tijd in ga steken hoor ik graag of hier belangstelling voor is.
Marcel _________________ Leica APO Televid zoom 25-50 met Olympus OM D-E M10 mark iii 14-42 mm pancake lens en 45 mm lens.
Olymous OM D-E M1 mark iii Zuiko 300mm F4 met 1.4 converter.
Gender: Male Age: 41 Joined: 21 Dec 2004 Posts: 118 Location: Huizen
Posted: Wed 28 Dec 2005, 23:11 Post subject:
Dat klingt erg interessant,
Digiscopen is niet gemakkelijk en er valt veel van elkaar te leren
't is wel 2 uur reizen voor mij maar hetlijkt me de moeite waard. _________________ Huidig:
Canon 400D, 400/5.6, 70-300 IS, 1.4 Kenko
Eerder:
- Sony W15 i.c.m. Kowa TSN 821 M of
- Canon 400D i.c.m. Kowa TSN 821 M
Ja, het lijkt mij geweldig.
Ik zit alleen te denken aan hoe ik daar moet komen. De trein is denk ik het handigst. Het ligt eraan wanneer dit evenement zal zijn, ik moet natuurlijk wel kunnen. Ook lijkt het mij handig om een beetje een zonnige dag te kiezen, want anders word digiscopen wel heel moeilijk.
Ik weet het dus nog niet, maar het lijkt me erg leuk. _________________ Jos Welbedacht
Groningen
Hartstikke gaaf initiatief Marcel!
Het is voor mij door privé-omstandigheden een beetje moeilijk om het helemaal zeker te kunnen toezeggen, maar ik zal er als het doorgaat alles aan doen om er bij te kunnen zijn! Lijkt me helemaal tóf!
Hans
Gender: Male Age: 62 Joined: 04 Oct 2004 Posts: 55 Location: Oss
Posted: Thu 29 Dec 2005, 22:01 Post subject:
Ik zal zeker proberen van de partij te zijn Marcel. Heb net het idee weer opgepikt om weer te gaan digiscopen en ben benieuwd wat er de afgelopen anderhalf jaar allemaal is gebeurd op dit gebied.
Groeten
Theo _________________ Olympus
Leuk en goed initiatief; als ik even kan, zal ik zeker van de partij zijn. Altijd goed om zaken van elkaar te leren.
Overigens heb ik me ook al opgegeven voor die Photoshopcursus, ik moet even afwachten of het allemaal niet te veel wordt.
Vriendelijke groeten,
hallo marcel
ik kom ook als ik kan, goed idee om de digiscopers eens bij elkaar te laten komen.
ben erg benieuwd naar de werkwijze van andere digiscopers
m vr gr
twan
leica apo televid en coolpix4500. _________________ canon 50D met sigma 50-500mm/4.5-6.3 APO DG OS HSM, sigma 1.4 converter en gitzo systematic statief
Gender: Male Age: 44 Joined: 17 May 2004 Posts: 48 Location: Wageningen
Posted: Fri 30 Dec 2005, 19:32 Post subject:
Dat lijkt me best leuk, zeker ook om het Buytenpark eens te zien. Ik heb alleen sinds kort mijn vertrouwde Kowascoop niet meer. Gebruik nu een Leica en heb al gemerkt dat dat helemaal wennen is met digiscopen!
Ik herinner me trouwens dat een eerdere (zeer vroege) poging om de digiscopers bij elkaar te brengen in de Hilversumse Bovenmeent lichtelijk mislukt was (opkomst: ca 2 man?). Deze keer gaat het vast beter.
You cannot post new topics in this forum You cannot reply to topics in this forum You cannot edit your posts in this forum You cannot delete your posts in this forum You cannot vote in polls in this forum