Het magazine voor Natuurfotografen

Sponsored by
Birdpix.nl Forum Index -> Fotografieplekken

Helgoland in het voorjaar

Post new topic   Reply to topic
View previous topic :: View next topic  

Author

View user's profile Send private message
PostPosted: Sun 13 Mar 2011, 12:06    Post subject: Helgoland in het voorjaar
Hallo allemaal,

Dit voorjaar ben ik van plan om samen met mijn ouders een weekend of meerdere dagen naar Helgoland te gaan.

Nu weet ik dat er op dit forum al verschillende keren vragen over Helgoland zijn geweest, alleen kan ik de meeste van mijn vragen nu niet terug vinden.

Allereerst: wanneer kun je er in het voorjaar het best naartoe? Waar kun je het best overnachten en hoe kun je er eigenlijk komen?

Het eiland düne; daarvoor moet je zeker met een boot vanaf Helgoland om er te komen of zie ik dat verkeerd?

Vriendelijke groet,

Martijn
Back to top
Reply with quote

Arjen Drost

View user's profile Send private message Visit poster's website
PostPosted: Sun 13 Mar 2011, 12:53    Post subject: Re: Helgoland in het voorjaar
MartijnH wrote:

Allereerst: wanneer kun je er in het voorjaar het best naartoe? Waar kun je het best overnachten en hoe kun je er eigenlijk komen?

Het eiland düne; daarvoor moet je zeker met een boot vanaf Helgoland om er te komen of zie ik dat verkeerd?

Vriendelijke groet,

Martijn

Ik ben er nog nooit in het voorjaar geweest, maar kan wel een paar andere vragen beantwoorden.

Hoe kom je er: met de boot vanaf Cuxhaven is waarschijnlijk de makkelijkste weg. Zomers gaat er ook wel eens een boot vanaf de Eemshaven, maar waarschijnlijk niet als jij wilt gaan.

Overnachten: Het eiland barst uit z'n voegen van de hotels, appartementen, pensions ed. Het goedkoopst is waarschijnlijk de jeugdherberg, wij hebben laatst een appartement gehuurd met uitzicht op Dune. Was prima te doen (het Kurmittelhaus).

Dune: inderdaad met een klein bootje. Kost €4 en gaat elk uur (in hoog seizoen waarschijnlijk vaker).
http://www.facebook.com/natureviewphotography
arjen@natureview.photography
Back to top
Reply with quote

LidideBoer

View user's profile Send private message Visit poster's website
PostPosted: Sun 13 Mar 2011, 22:46    Post subject: helgoland
Hoi Martijn,
Ik,wij zijn met 3 meiden van onze fotoclub met birdingbreaks fotoreis meegeweest met nog 5 andere mensen en als reisleider Peter grobben,wel bekend op BP.
Wij zijn 25 juni vertrokken en zijn daar 4 dgn geweest,het was er fantastisch!!!We hadden prachtig weer,elke dag blauw en zon,haast teveel zon om de JVGenten te fotograferen.
Een heerlijk eiland met nog vele andere vogels "beneden".wel zoeken hoor en goed luisteren.
Het eiland Dune,daar kun je elke 10.min. naar toe en als je wilt de hele dag zijn.Veel zeehonden en verschillende soorten vogels.
Veel JVG hebben die tijd jongen maar ook zijn er nog vele die nesten aan het maken zijn.
Hotel of pension zijn er genoeg,goede restaurants om te eten.
Zo,nu weet je een beetje hoe het daar is,en ik ben wel een beetje jaloers op je.
Groetjes Lidi
gitzo statief 3poot
swiss balhoofd
zwengelkop
Back to top
Reply with quote

Birdpix.nl Forum Index -> Fotografieplekken

Post new topic   Reply to topic
Page 1 of 1

Jump to:  

You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum