Ben aan het uitkijken naar een statiefschommelkop.
Zijn er mensen onder jullie die iets kunnen vertellen over het kwaliteitsverschil tussen de goedkopere zoals vb de Han Bouwmeester Naturestuff Gimbal Head II of de duurdere Wimberley WH-200 Kop-Versie II of over een tussen oplossing zoals vb de Benro GH-2 Gimbal Head Arca Style.
Geven de goedkopere versies op termijn meer speling en is het maar beter om een dure tele te voorzien van een degelijke schommelkop ?
Het prijsverschil is alleszins groot.
Age: 67 Joined: 01 Jan 2004 Posts: 462 Location: Amsterdam
Posted: Tue 12 Apr 2011, 17:18 Post subject:
De zwakste schakel bepaalt de kracht van de ketting! Ga je voor kwaliteit en duurzaamheid kies dan voor Wimberley. Ik heb nog het eerste model in gebruik die na 15 jaar nog moeiteloos draait en pant.
Gender: Male Age: 52 Joined: 14 Jun 2009 Posts: 95 Location: Haaksbergen
Posted: Tue 12 Apr 2011, 19:03 Post subject:
Ook ik gebruik de Jobu gimbal head pro versie, deze bevalt mij erg goed.De prijs ligt net onder een Wimberly en zeker net zo goed. Kijk ook eens op Google naar gebruikerservaringen en of reviews. Succes
Gr, marco _________________ Nikon/Kenko/Gitzo/Jobu
Gender: Male Age: 64 Joined: 04 Jan 2008 Posts: 11 Location: Gem. Bronckhorst /Gelderland
Posted: Tue 12 Apr 2011, 20:29 Post subject:
Ook ik gebruik nu circa 1 jaar de Jobu pro schommelkop en ben er uiterst tevreden over.
Alles zeer gemakkelijk te bedienen en soepele beweging zonder speling. deze schommelkop heeft een draagvermogen van 16 kg en dus een prima alternatief voor de duurdere Wimberly.
grt. Ido _________________ nikon D7100 80-200 lens 2.8 , 300mm 2.8 en 400mm 2.8
converter 1.4 - 2.0
Gender: Male Age: 64 Joined: 28 Dec 2006 Posts: 23 Location: Lippelo Belgie.
Posted: Tue 12 Apr 2011, 21:27 Post subject:
Voordeel van Wimberley, Benro en de Han Bouwmeester tov de Jobu is dat de twee meest gebruikte bedieningsknoppen langs zelfde kant staan, wel wat handiger in gebruik.
De Jobu zijn prijs verschilt al niet zoveel meer van de Wimberley, de Han Bouwmeester daarentegen wel.
Iemand ervaring met deze HBN/Naturestuff Gimbal Head II ?
Dank
Gr Luc.
Posted: Tue 12 Apr 2011, 21:59 Post subject:
Heb de Naturestuff NEK 6 en in een woord: geweldig. Wat mij betreft een aanrader, met een prima prijs kwaliteit verhouding.
Groet,
Paul _________________ Nikon D300, Tokina 12-24, Nikkor 28-80, Nikkor 70-300, Sigma 105mm F2.8, Nikon AF-S 300 ED-IF F4
You cannot post new topics in this forum You cannot reply to topics in this forum You cannot edit your posts in this forum You cannot delete your posts in this forum You cannot vote in polls in this forum